۰ نفر

در تازه‌ترین دور از معاملات؛

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۰۴
کد خبر: 580298
قیمت جهانی نفت کاهش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با ۷۰ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۱۷ سنت رسید.

به گزارش رویترز، نگرانی ها از اینکه فدرال رزرو ممکن است برای مهار تورم در بالا بردن نرخ بهره تعجیل کند سبب شد تا قیمت نفت روز جمعه شاهد کاهش باشد و سومین افت هفتگی متوالی را تجربه کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  تسنیم، بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با 70 سنت معادل 0.8 درصد کاهش به 82 دلار و 17 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه با 80 سنت معادل یک درصد کاهش به 80 دلار و 79 سنت رسید.

تقویت دلار و گمانه زمانی ها در این باره که دولت باید ممکن است برای مهار تورم از محل ذخایر استراتژیک آمریکا نفت به بازار تزریق کند سبب شد تا قیمت نفت برای سومین هفته متوالی شاهد کاهش باشد.

لوئیز دیکسون تحلیلگر ارشد بازارهای نفت در موسسه ریستاد انرژی گفت: «این هفته یادآور این بود که قیمت نفت نه تنها تحت تاثیر توازن بین عرضه و تقاضا قرار دارد، بلکه پیش بینی ها در خصوص سیاست های پولی و نحوه مداخله دولت ها نیز می تواند تاثیر گذار باشد.» وی افزود: «افزایش نرخ بهره می تواند موجب تقویت بیشتر دلار شده و قیمت نفت را بیش از پیش تضعیف نماید.»

جنیفر گرانهولم وزیر انرژی امریکا روز دوشنبه گفت، بایدن ممکن است همین هفته برای مهار قیمت رو به افزایش بنزین اقداماتی را انجام دهد.

فیل فلین تحلیلگر ارشد گروه پرایس فیوچرز گفت: «ما معتقدیم هر اقدامی که صورت بگیرد تنها تاثیری کوتاه مدت بر قیمت ها خواهد داشت، اما به دلیل وضعیت بلاتکلیف موجود بازارها اندکی شاهد عقب نشینی بوده اند.»
شرکت های انرژی آمریکایی این هفته برای سومین هفته متوالی تعداد سکوهای حفاری نفت و گاز خود را افزایش دادند.