۰ نفر

کار به مدیریت مصرف برق رسید

۱۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۵۶
کد خبر: 579247
کار به مدیریت مصرف برق رسید

معاون هماهنگی توزیع برق شرکت مادر تخصصی توانیر در شرکت توزیع نیروی برق گفت: برای بهینه کردن مصرف برق، با ابزارهای نوین میزان مصرف برق مشترکان را مدیریت خواهیم کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، غلامعلی رخشانی مهر  روز سه‌شنبه در حاشیه نخستین نشست عبور از پیک زمستان امسال و تابستان ۱۴۰۱ در اهواز، بیان کرد: اقداماتی در حوزه استفاده از تکنولوژی‌های رویت پذیر و کنترل پذیری کنتورها و کلیدها و سامانه‌های هوشمند سازی شبکه در حال انجام است که باعث می‌شود بار مصرفی مشترکان رصد و مدیریت شود. 

وی با تاکید بر استفاده از روش‌های روز کنترل و مدیریت مصرف گفت: با این روش، میزان مصرف انرژی در سطح کشور مدیریت می‌شو به طور مثال، استفاده از نسل پیشرفته‌تری از کنتورها (کنتورهای ریلی)، باعث کنترل و متعادل شدن مصرف می‌شود. 

رخشانی مهر ادامه داد: زمستان امسال و تابستان ۱۴۰۱ باید مدیریت مصرف برق را در برنامه به صورت ویژه پیگیر شویم تا دچار مشکل نشویم. 

استفاده از تجارب پیک بار ۱۴۰۰ برای تابستان ۱۴۰۱

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان نیز در این نشست با اشاره به شرایط سخت تابستان ۱۴۰۰ در خصوص ناترازی تولید و افزایش مصرف برق، گفت: پیش بینی‌ها و برنامه ریزی‌ها باعث شد تا تابستان گذشته را با چالش کمتری پشت سر بگذاریم. 

علی خدری ادامه داد: برای مدیریت مصرف و کاهش پیک بار، نشست‌ها و گشت‌های شبانه روزی انجام شده است تا خدمات رسانی در گرما و دمای بالای ۵۰ درجه به درستی صورت گیرد.

نخستین نشست عبور از پیک زمستان جاری و تابستان آتی ۱۴۰۱ با حضور معاون هماهنگی توزیع برق شرکت مادر تخصصی توانیر، و جمعی از مسوولان محلی در شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در اهواز برگزار شد.