۰ نفر

مدیر عامل ایرانول مطرح کرد؛

«ایرانول» ایران را از واردات انواع روانکار بی نیاز می‌ کند

۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۴۱
کد خبر: 576702
«ایرانول» ایران را از واردات انواع روانکار بی نیاز می‌ کند

محمد زارع پور اشکذری مدیر عامل نفت ایرانول با اشاره به اینکه ایرانول از قدیمی ترین شرکت‌های کشور در صنعت روانکار است؛ گفت: هدف از حضور در نمایشگاه تخصصی نفت و گاز معرفی محصولاتی که توسط این شرکت ارائه می‌دهیم بوده است. این محصولات، هم در حوزه صنعت خودرو (دیزلی و بنزینی) و هم در حوزه روانکارهای صنعتی برای کلیه صنایع فعال در کشور تولید می‌شود .

به گزارش اقتصادآنلاین، زارع ‌پور اشکذری با تاکید بر اینکه شرکت ایرانول این توانایی را دارد تا صنایع کشور را در بحث واردات انواع روانکار بی‌نیاز کند؛ بیان داشت: بر اساس توافقنامه‌هایی که با صنایع منعقد می‌کند؛ انواع روانکارهای تخصصی مورد نیاز صنایع کشور را بر اساس فرمول‌هایی که نیاز دارند؛ طراحی و تولید می‌کند و بر این اساس ایرانول این توانایی را دارد تا علاوه بر تولید روغن موتورهای بنزینی و دیزلی؛ مواد اولیه و انواع روغن پایه را برای اکثر صنایع از جمله کارخانجات لاستیک سازی، کارخانجات تولیدی لوازم خانگی، شرکت‌های تولید کننده پارافین و شمع و... را تولید کند. 

وی با اشاره به اینکه بخشی از شرکت ایرانول در آبادان و منطقه آزاد اروند واقع شده است ابراز کرد که پالایشگاه آبادان یکی از قدیمی‌ترین پالایشگاه های کشور است و سهم تقریبی ۱۰ درصدی تولیدات این شرکت در منطقه آزاد اروند تولید می‌شود؛ اظهار داشت: با توجه به پتانسیل موجود در منطقه آزاد اروند و شهر آبادان بنا داریم تا از این ظرفیت ها استفاده کنیم و بر همین اساس طرح نوسازی پالایشگاه آبادان را در دستور کار هیات مدیره این شرکت قرار دادیم و در این راستا به دنبال این هستیم تا پس از سالیان سال هم در موضوع  ظرفیت این پالایشگاه (افزایش دو برابری) و هم در بحث کیفیت محصولات تولیدی (تولید انواع روغن پایه با استفاده از لوبکات سبک و سنگین) بتوانیم محصولات با کیفیت تر تولید کنیم و سهم بازار را هم در استان خوزستان و هم در کشورهای منطقه بویژه کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی با توجه به موقعیت خوبی که استان خوزستان بین کشورهای منطقه بویژه کویت دارد؛ بتواند سهم بازار خوبی  داشته باشید. 

مدیرعامل شرکت ایرانول در همین رابطه ادامه داد: در هفته دفاع مقدس از خط تولید محصول الوند که  تولید آن با توقف ۵ ساله همراه بود در آبادان رونمایی شد و هم اکنون به تولید انبوه رسیده است. 

زارع پور اشکذری همچنین بیان داشت: تولید مواد اولیه ام‌ای‌اس‌تی که به عنوان مواد اولیه صنایع لاستیک سازی و لوازم خانگی بویژه یخچال سازی است؛ ظرفیت تولید سالیانه از ۱۰۰ تن به روزی ۱۰۰ تن افزایش یافته است. 

وی با تاکید بر پتانسیل آبادان؛ گفت: شرکت ایرانول تولید دو محصول جدید را در برنامه خود قرار داده است که این محصولات علی‌رغم اینکه صادراتی  هستند خاص مناطق آزاد تولید می‌شود تا بتواند کل کشور را پوشش دهد و با عنایت به اینکه شهر آبادان شهر ایثار و مقاومت است؛ این امر حداقل کاری است که می‌توانیم برای این شهر انجام دهیم که کارهای ثبتی و برندی آن تا اواخر آذرماه سال جاری انجام شود. 

 وی با اشاره به ثبت برند اروند به عنوان حداقل اقدام برای آبادان و مردم خوب آبادان است؛ گفت: هم زمان با نوسازی پالایشگاه آبادان و توام با افزایش دو برابری تولیدات این شرکت طی سال آینده؛ تعداد تقریبی ۱۵۰ نفر نیروی کار بومی و جوان شهرستان آبادان از طریق آزمون، استخدام این پالایشگاه خواهند شد. 

مدیرعامل با تاکید بر توانمندی جوانان شهر آبادان ابراز امیدواری کرد تا ضمن ایجاد اشتغال پایدار و تولید پایدار از طریق جذب نیروهای بومی؛ ادامه داد: مجموعه ایرانول به روز بودن را هدف خود قرار خود قرار داده است و در همین راستا چندین پروژه از جمله پروژه موم گیری را در دستور کار خود قرار داده است که این پروژه ۴۰ درصد پیشرفت داشته است که با توجه به ارزش افزوده خوبی که برای شرکت ایرانول دارد؛ امیدواریم بتوانیم فاز اول این پروژه را در ایام الله فجر به بهره‌برداری برسانیم. 

  زارع‌پور اشکذری افزود: به مناسبت ایام ماه ربیع الاول تولید تجاری چندین  محصول دیگر نیز آغاز شده است که طی هفته آینده خبرهای خوبی از این محصولات جدید به اطلاع عموم مردم خواهد رسید. 

وی خاطر نشان کرد؛ شرکت ایرانول ضمن تامین مواد اولیه صنایع داخل کشور؛ ۳۰ درصد از محصولات این شرکت صادر می‌شود که با توجه به تحریم های ظالمانه شرایط رقابت در بازارهای ایران گرفته شده است ولی ما در همین شرایط نیز حضور خود را بازارهای جهانی حفظ نموده و با صدور محصولات پایه و تغییر نوع محصولات و نیز ثبت برند ایرانول در کشورهای منطقه؛ ارزش افزوده را برای کشور به ارمغان بیاوریم.