۰ نفر

افزایش صادرات LPG ایران از نوامبر۲۰۲۱

۲۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۸:۵۰
کد خبر: 571664
افزایش صادرات LPG ایران از نوامبر۲۰۲۱

منابع آگاه می‌گویند: صادرات LPG ایران طی ماه جاری نسبت به ماه گذشته ۱۰۰هزار تن پایین‌تر خواهد بود ولی انتظار می‌رود در ماه نوامبر آمار صادرات LPG ایران افزایش یابد.

به گزارش S&P گلوبال، منابع آگاه می‌گویند: ایران در ماه جاری میلادی بین 440 تا 450 هزار تن صادرات LPG خواهد داشت که نسبت به ماه سپتامبر بیش از 100 هزار تن پایین‌تر خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، بخش قابل توجهی از این صادرات به بازارهای آسیایی خواهد بود اما کارشناسان می‌گویند که انتظار می‌رود در ماه نوامبر آمار صادرات LPG ایران افزایش یابد، از ابتدای ماه جاری میلادی تا روز 13 اکتبر میزان صادرات LPG ایران 220 هزار تن بوده است.

یک منبع تجاری به S&Pگلوبال گفته است که حجم صادرات LPG ایران در ماه اکتبر نسبت به ماه سپتامبر پایین‌تر خواهد بود و بین 450 هزار تن تا 530 هزار تن پیش‌بینی می‌شود.

وی تأکید کرد:‌ در صورتی که با مانعی مواجه نشویم میزان صادرات LPG ایران در ماه نوامبر به سطح ماه سپتامبر خواهد رسید، از ماه جولای به بعد شاهد روند افزایشی صادرات LPG ایران و رسیدن آن به حدود 500 هزار تن هستیم که در بالاترین سطح دو سال گذشته قرار دارد.

این روند افزایش صادرات LPG ایران می‌تواند تقاضای چین را پاسخ دهد چرا که برخی تأسیسات پتروشیمی این کشور از مراحل نگهداری تعمیرات عبور کرده و حالا به دنبال خرید LPG هستند.