۰ نفر

پیش بینی زمستان سرد و قیمت های باور نکردنی نفت

۱۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۳۷
کد خبر: 569741
پیش بینی زمستان سرد و قیمت های باور نکردنی نفت

کارشناسان هواشناسی پیش بینی می‌کنند که طی ماه‌های آینده شاهد یک زمستان بسیار سرد باشیم و این مسئله این ظرفیت را دارد که قیمت نفت را به بالاترین میزان در ۸ سال گذشته برساند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس ؛کارشناسان هواشناسی می‌گویند که احتمالا زمستان سردی پیش رو داشته باشیم این مسئله می‌تواند قیمت نفت را به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۴ تاکنون برساند. تصمیم اوپک پلاس برای عدم افزایش عرضه نفت بیشتر به بازار جهانی باعث شده که هم اکنون قیمت نفت در بالاترین سطح خود در سال‌های گذشته قرار داشته باشد.

 به گزارش راشاتودی، برخی طرف‌های نفتی انتظار داشتند که اوپک پلاس که قبلا تصمیم گرفته بود ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه به عرضه نفت خود بیفزاید میزان صادرات خود را بیش از این افزایش دهد، اما شاهد آن بودیم که اوپک پلاس در برابر این خواسته‌ها، مقاومت کردند و روز دوشنبه هیچ اتفاق جدیدی از سوی این گروه نیفتاد. کارشناسان بانکی بر این باورند که قیمت نفت طی ماه‌های آینده افزایش بیشتری را تجربه خواهد کرد.

اما حالا برخی از آنها پا را فراتر گذاشته و می‌گویند قیمت در مسیر ورود به کانال ۱۰۰ دلار است. البته گلدمن ساکس می‌گوید وارد شدن قیمت نفت به کانال ۱۰۰ دلاری خیلی ادامه‌دار نخواهد بود. 

این بانک گفته که تا ماه دسامبر قیمت نفت حدود ۹۰ دلار را می‌بیند. 

این بانک قبلا پیش بینی کرده بود با توجه به آنکه زمستان سردی پیش رو داریم تقاضای نفت در بازار جهانی ۹۰۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

بانک آمریکا اما می‌گوید قیمت از ۱۰۰ دلار در هر بشکه عبور خواهد کرد. این بانک معتقد است که هم اکنون جهان با بحران انرژی روبروست و این مسئله می‌تواند روند بهبود اوضاع اقتصادی جهانی را با چالش روبرو کند. 

این بانک همانند بانک گلدمن ساکس معتقد است: پیش رو بودن یک زمستان سرد یکی دیگر از چالش‌هایی است که بازار نفت طی هفته‌ها و ماه‌های آینده با آن روبروست. 

این بانک معتقد است افزایش شدید قیمت گاز در بعضی از بازارهای بین المللی باعث شده تا بسیاری از مصرف کنندگان انرژی به استفاده از نفت به  جای گاز روی بیاورند.

کارشناسان بانک آمریکا می‌گویند در صورتی که تمام این عوامل دست به دست هم دهند، قیمت نفت افزایش شدیدی خواهد یافت و باعث موج دوم تورم در جهان خواهد شد.