۰ نفر

قیمت گاز طبیعی در آمریکا رکورد زد

۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۸:۰۵
کد خبر: 566877
 قیمت گاز طبیعی در آمریکا رکورد زد

گزارش‌ها حاکی است که معاملات آتی گاز طبیعی آمریکا بیش از ۲ درصد افزایش یافته و به بالاترین سطح خود طی هفت سال گذشته رسیده است.

به گزارش رویترز، معاملات آتی گاز طبیعی آمریکا روز سه شنبه بیش از 2 درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح خود طی هفت سال گذشته رسید چرا که قیمت جهانی گاز باعث افزایش تقاضا برای صادرات گاز مایع (LNG) این کشور شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، به گفته معامله گران، این قیمت‌ها ناپایدار هستند (اوایل جلسه معاملاتی برای دومین روز متوالی بیش از 10 درصد افزایش یافت) چرا که حجم معاملات کم بود و قراردادهای آتی ماه اکتبر روز سه شنبه منقضی شد.

آن‌ها همچنین خاطرنشان کردند که قیمت‌ها با وجود پیش بینی آب و هوای معتدل‌تر در طول دو هفته آینده و تقاضای کمتر از آنچه که قبلاً پیش بینی می‌شد، افزایش یافت.

قیمت گاز در معاملات اروپا و آسیا به دلیل تقاضای سیری ناپذیر سوخت در آسیا و ذخایر کم در اروپا پیش از فصل زمستان، زمانی که تقاضا به اوج خود می‌رسد، چهار برابر قیمت گاز در آمریکا بود.

در آخرین روز معاملات ماه آینده، قیمت گاز برای تحویل اکتبر 13.5 سنت یا 2.4 درصد افزایش یافت و به 5.841 دلار در هر میلیون واحد حرارتی بریتانیا BTU رسید که بالاترین نرخ از فوریه 2014 برای دومین روز متوالی بود.

معاملات آتی ماه نوامبر، که به زودی ماه آینده خواهد بود، با 13 سنت افزایش به 5.85 دلار در هر میلیون واحد حرارتی بریتانیا رسید.

با توجه به اینکه قیمت گاز به بالاترین رقم خود یعنی نزدیک به 29 دلار در هر میلیون واحد حرارتی بریتانیا در اروپا و آسیا در مقایسه با حدود 6 دلار در ایالات متحده، رسیده است، معامله گران می‌گویند خریداران در سراسر جهان تمام گاز مایعی که ایالات متحده می‌تواند تولید کند را خریداری خواهند کرد. ایالات متحده حدود 10 درصد گاز تولید شده خود را به شکل LNG صادر می‌کند.

با آمدن هوای سردتر، موسسه Refinitiv پیش بینی کرد که میانگین تقاضای گاز در ایالات متحده از جمله صادرات، از 81.8 بشکه در روز طی این هفته به 82.8 بشکه در روز در هفته آینده افزایش می‌یابد چرا که خانه‌ها و کسب و کارها شروع به روشن کردن وسایل گرمایشی خود می‌کنند.