۰ نفر

سناریوی جدید گلدمن برای نفت ۹۰ دلاری

۱ مهر ۱۴۰۰، ۹:۴۵
کد خبر: 564930
سناریوی جدید گلدمن برای نفت ۹۰ دلاری

مدیر تحقیقات کالای گروه گلدمن ساکس گفت اگر زمستان نیمکره شمالی سردتر از حد معمول باشد، قیمت نفت ممکن است به ۹۰ دلار در هر بشکه صعود کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  این افزایش قیمت ۱۰ دلار بالاتر از پیش بینی اخیر گلدمن ساکس خواهد بود و با استمرار قیمت بالای گاز طبیعی به مدت طولانی همراه خواهد شد.

جف کوری در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ گفت: محدود شدن عرضه گاز در اروپا تقاضا برای نفت را به عنوان یک سوخت جایگزین در شرایطی که تولید جهانی نفت محدود شده است، افزایش می دهد. اختلالات تولید در خلیج مکزیکوی آمریکا پس از طوفان آیدا یکی از عوامل تاثیرگذار در محدودیت عرضه بوده است. در این بین صعود قیمت گاز به خصوص خارج از آمریکا هیچ نشانی از توقف ندارد زیرا عرضه محدود با تقاضای فزاینده همزمان شده است. زنجیره عرضه به شدت تهی شده به طوری که سیستم نمی تواند هیچ نوع اختلالی را مدیریت کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، شرکت بازرگانی کالای ویتول سه شنبه هفته جاری اعلام کرد هوا تنها عاملی است که می تواند وحشتی که در حال حاضر در بازار وجود دارد را متوقف کند و تنها امید برای کاهش قیمتها، هوای زمستانی ملایمتر است.

مصرف کنندگان برق و نیروگاهها در حال حاضر هم از افزایش قیمتها تحت فشار قرار گرفته اند اما شاید این وضعیت به نفع اوپک و صنعت نفت باشد. با این حال خبرگزاری INA عراق به نقل از احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق گزارش کرد اوپک و متحدانش تلاش می کنند قیمتها را نزدیک ۷۰ دلار در هر بشکه نگه دارند. وی خاطرنشان کرد وزارتخانه اش امیدوار است قیمت نفت بالای ۶۵ دلار در هر بشکه حفظ شود.

بهای معاملات نفت برنت روز چهارشنبه در بازار لندن یک دلار و ۸۳ سنت معادل ۲.۵ درصد افزایش یافت و در ۷۶ دلار و ۱۹ سنت در هر بشکه بسته شد. این شاخص بازار جهانی از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون ۴۶ درصد رشد قیمت داشته است. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و ۷۴ سنت معادل ۲.۵ درصد افزایش، در ۷۲ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه بسته شد.