۰ نفر

وزیر نفت اعلام کرد؛

آمادگی وزارت نفت برای استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی

۲۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۵۴
کد خبر: 563065
آمادگی وزارت نفت برای استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی

وزیر نفت گفت: وزارت نفت آمادگی دارد در قالب قراردادهای مختلف از پتانسیل سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای برداشت حداکثری از میادین مشترک و حفظ و نگهداشت تولید استفاده کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جواد اوجی در حاشیه بازدید از دکل ۲۵ فتح که امروز، ۲۶ شهریورماه در اهواز انجام شد، اظهار کرد: با توجه به اهمیت حفظ و نگهداشت تولید و بنا به قولی که به رییس جمهور مبنی بر توسعه میادین مشترک نفتی و گازی داده شده است، به خوزستان سفر کردم.

 وی با بیان اینکه تعداد زیادی از میادین نفتی موجود در خوزستان با کشور عراق مشترک است، افزود: روند پروژه‌هایی در خصوص بحث نگهداشت تولید، پیشرفت این پروژه‌ها و بحث توسعه میادین جدید، امروز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وزیر نفت گفت: نیاز است هرچه سریع‌تر توسعه میادین مشترک نفتی غرب کارون در خوزستان تکمیل شود و بحث حداکثر برداشت نفت از میادین مشترک جزو برنامه‌های وزارت نفت است.

اوجی عنوان کرد: امیدواریم با همکاری و همراهی کمیسیون انرژی، بحث افزایش برداشت از میادین مشترک و حفظ و نگهداشت تولید را دنبال کنیم.

وی افزود: امروز یکی از بحث های کلیدی در وزارت نفت، بحث سرمایه‌گذاری در زمینه حفظ و نگهداشت تولید است.

وزیر نفت با اشاره به پیگیری مشکلات پرسنل و نیروی انسانی شاغل در صنعت نفت گفت: امیدواریم با برنامه‌هایی که دولت سیزدهم دارد و با همراهی مجلس بتوانیم مسایل و مشکلات نیروی انسانی اعم از رسمی و قراردادی را مرتفع کنیم.

اوجی ادامه داد: بخشی از میادین مشترک غرب کرون توسعه پیدا کرده‌اند اما توسعه آنها کامل نیست. امیدواریم هرچه سریع‌تر فاز دوم و سوم توسعه این پروژه‌ها را آغاز کنیم.

وی افزود: در حوزه بخش‌های پایین دست صنعت نفت، احداث پتروشیمی‌های بزرگی مد نظر است که ساخت آن‌ها آغاز خواهد شد. همچنین در زنجیره ارزش پتروشیمی نیز اقداماتی در دستور کار دولت است که آن‌ها را اجرایی خواهیم تا توسعه متوازنی در این حوزه داشته باشیم.

اوجی بیان کرد: به طور جدی در دولت برنامه داریم در بحث زنجیره صنایع تکمیلی پتروشیمی ورود و از ظرفیت استان نیز در این حوزه استفاده کنیم و آن را ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: به منظور توسعه میادین با اولویت میادین مشترک، وزارت نفت آمادگی دارد در قالب قراردادهای مختلف از پتانسیل سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای برداشت حداکثری از میادین مشترک و حفظ و نگهداشت تولید استفاده کنیم.