۰ نفر

توضیحات سخنگوی صنعت برق درباره ابهام در قبوض برخی مشترکان

۲۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۴۸
کد خبر: 562674
توضیحات سخنگوی صنعت برق درباره ابهام در قبوض برخی مشترکان

سخنگوی صنعت برق گفت:۲۵ میلیون از ۳۰ میلیون مشترک برق در کشور در سطح الگو برق مصرف کرده بودند که بهای برق این تعداد تنها ۷ درصد اضافه شده است .

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، " مصطفی رجبی مشهدی " در گفت وگویی افزود: متوسط قبض این دسته از مشترکان ۳۰ هزار تومان بود که با رعایت بیشتر می توانند قیمت کمتری پرداخت کنند.

وی ادامه داد:حدود ۲.۶  درصد از مشترکان کشور جزو مشترکان پرمصرف بودند که  بیش از دو برابر الگوی منطقه ای مصرف کرده بودند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق خاطرنشان کرد: به طور مثال در شهر تهران که الگو ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه است این مشترکان بیش از ۶۰۰ کیلوات مصرف داشته اند که برای اینها آن میزان بیشتر از الگو با تعرفه خرید تضمینی محاسبه شده است.

رجبی مشهدی گفت:رقم مذکور ۸۰۰ تومان است که برای این ۸۵۰ هزار مشترک اعمال شده است.

وی ادامه داد: برای این دسته از مشترکان قبض با قیمت بالاتری صادر شده و اینها برای رسیدگی ابتدا مطمئن شوند که مصرف آنها درست بوده و برای اینکار می توانند به شرکت های توزیع در سراسر کشور مراجعه کرده و از مصرف خود اطمینان حاصل کنند.

سخنگوی صنعت برق افزود:  این دسته از مشترکان که ابهامی درمصرف یا مبالغ قبض برق خود دارند، می توانند، نسبت به ثبت درخواست بررسی قبوض خود اقدام کنند که البته برای این گروه از مشترکان امکان تقسیط تا سه قسط نیز در نظر گرفته شده است.

 امروز  معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: حدود ۸۲ درصد (۲۵ میلیون مشترک) کمتر از الگوی تعیین شده (در مناطق معتدل ۳۰۰ کیلووات ساعت) مصرف برق داشته‌اند.ند و اعتراض خود را به شرکت های توزیع برق منطقه خود اعلام کنند.برای کمک به این افراد، امکان تقسیط قبوض برق فراهم شده است.