۰ نفر

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس؛

با کلیات طرح مشارکت‌ های مردمی در طرح‌ های آب و برق و فاضلاب موافقت شد

۲۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۰۱
کد خبر: 562325
با کلیات طرح مشارکت‌ های مردمی در طرح‌ های آب و برق و فاضلاب موافقت شد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی و تصویب کلیات طرح مشارکت های مردمی در طرح های آب و برق و فاضلاب در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ مصطفی نخعی ، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون طرح توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور و طرح مشارکت‌های مردمی در  طرح‌های آب و برق و فاضلاب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: کلیات طرح توسعه و مانع ‌زدایی از صنعت برق کشور در صحن مجلس رای آورده و جزئیات آن در کمیسیون نیز طی چندین جلسه بررسی شده است. مقرر شد اعضای کمیسیون نظرات تکمیلی خود را در جلسه آتی کمیسیون ارائه کرده تا نهایتا جمع‌بندی کمیسیون در خصوص این طرح به صحن مجلس ارائه شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور، مجموعی از رفتارهای سازمانی و تشکیلاتی را با هدف رفع موانع از سر راه تولیدکننده اصلاح می‌کند.  همچنین در جلسه امروز کلیات طرح مشارکت‌های مردمی در  طرح‌های آب و برق و فاضلاب مورد تصویب اعضای کمیسیون انرژی قرار گرفت.

وی در ادامه تاکید کرد: بر اساس این طرح به وزارت نیرو مجوز داده می‌شود برای تامین منابع مالی طرح‌های مصوب اقدام به پیش فروش انشعاب یا صدور گواهی ظرفیت شبکه کند و متعهد می‌شود که با اجرای خط یا شبکه، بدون هیچ اضافه‌ای امکان استفاده از گواهی ظرفیت شبکه یا انشعاب خریداری شده به آن‌ها داده می‌شود. براساس این طرح مردم می‌توانند قبل از اجرای شبکه آب یا برق اقدام به خریداری گواهی ظرفیت شبکه یا حق انشعاب کنند.