۰ نفر

غریب‌ آبادی سفر مدیرکل آژانس به تهران را تایید کرد

۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۰۱
کد خبر: 561291
غریب‌ آبادی سفر مدیرکل آژانس به تهران را تایید کرد

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، از سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روز جاری به تهران خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، از سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روز جاری به تهران خبر داد.

وی گفت: رافائل گروسی در این سفر با رییس سازمان انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. دو طرف، همچنین بیانیه مشترکی را نیز صادر خواهند کرد.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز سفر گروسی را تایید کرد و گفت: مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در یک سفر یک روزه به تهران، قرار است در زمینه موضوعات مختلف همکاری ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی فردا با آقای مهندس محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی در محل این سازمان دیدار و گفتگو داشته باشد.

به گفته وی این دیدار پیش از ظهر یکشنبه برگزار می‌شود و آقای گروسی بعد از این دیدار تهران را به مقصد وین ترک خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز امروز به نقل از چند دیپلمات نزدیک به آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده بود مدیر کل این آژانس احتمالا یکشنبه وارد تهران خواهد شد.

بر اساس این گزارش رویترز به نقل از 3 دیپلمات آگاه نوشت: سفر گروسی به تهران پیش از نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی که روز دوشنبه آغاز خواهد شد، تایید گردیده است.

این در شرایطی است که لارنس نورمن خبرنگار نشریه آمریکایی وال‌ استریت ژرونال جمعه شب در پیامی توئیتری مدعی سفر قریب‌الوقوع مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران شد.

خبرنگار وال استریت ژورنال در اروپا، در حساب کاربری رسمی خود نوشت: «از منابع آگاه شنیده‌ام که صحبت‌هایی از سفر احتمالاً قریب‌الوقوع رافائل ماریانو گروسی [مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی] به تهران دوباره مطرح شده است.»

وی افزود:‌«به نظر می‌رسد که ایران اکنون یک دعوت‌نامه [برای گروسی] فرستاده است. اما احتمالاً شرط و شروطی [به دعوت‌نامه] پیوست شده است. گفتگوهای جدی در جریان است.»

این خبرنگار آمریکایی پیش از این مدعی شده بود که ایران درخواست مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای سفر به تهران را رد کرده است.

با این حال، منابع ایرانی به نقل از سازمان انرژی اتمی گزارش دادند که ایران هنوز موضع منفی یا مثبتی در خصوص درخواست مدیرکل آژانس اتخاذ نکرده و رد شدن این درخواست صحت ندارد.