۰ نفر

یک مقام مسئول:

بیش از ۷۵درصد نیاز صنعت سیمان با برق تامین می‌ شود

۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۰۴
کد خبر: 555989
بیش از ۷۵درصد نیاز صنعت سیمان با برق تامین می‌ شود

سخنگوی صنعت برق گفت: درحال حاضر بیش از ۷۵ درصد نیاز صنعت سیمان با برق تامین می‌شود البته همچنان در ساعات اوج مصرف با محدودیت مواجه هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صداوسیما، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه درحال حاضر با محدودیت در تأمین نیاز صنعت سیمان مواجه نیستیم افزود: در تعطیلات اخیر، بیش از ۷۰ درصد نیاز صنعت فولاد با برق تأمین شد؛ هم اکنون نیز در شیفت‌های شبانه بدون محدودیت و در طول روز نیز در حد توان، برق مورد نیاز این بخش تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق پیش بینی سازمان هواشناسی، تا نیمه شهریور ماه دمای هوا گرم خواهد بود گفت: با کاهش دما تلاش می‌شود محدودیت‌های تأمین برق برطرف شده و شرایط پایدارتر و برنامه‌های مدیریت مصرف نیز از شدت کمتری برخوردار شود.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه هم اکنون در ساعات اوج مصرف محدودیت‌های ما جدی است ادامه داد: در این ساعات، لازم است علاوه بر همکاری مشترکان بزرگ، مشترکان خانگی و اداری نیز همچنان همکاری لازم را با ما داشته باشند.

رجبی مشهدی افزود: با شروع دوباره فعالیت در ادارات دولتی، این نهادها موظف هستند طبق مصوبه دولت میزان مصرف برق خود را به ویژه در ساعات اوج مصرف، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش دهند.

وی با اشاره به اعمال خاموشی در ۲۰۰ دستگاه دولتی به دلیل رعایت نکردن مصوبه دولت در خصوص کاهش مصرف برق گفت: این ادارات در طول روز با ۲ ساعت قطعی برق مواجه شدند البته هم اکنون همکاری این مراکز بهتر شده و شرکت‌های توزیع نیز موظف به کنترل بیشتر هستند.