۰ نفر

دبیرکل حزب الله لبنان؛

حرکت دومین کشتی سوخت از ایران به سمت لبنان چند روز دیگر

۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۵۳
کد خبر: 555528
حرکت دومین کشتی سوخت از ایران به سمت لبنان چند روز دیگر

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: دومین کشتی حامل مشتقات نفتی تا چند روز دیگر از ایران به مقصد لبنان حرکت خواهد کرد.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت مراسم یادبود شهید «عباس الیتامی» معروف به «ابو میثم» در «مجمع سیدالشهداء» شهر «هِرمل» در  حال سخنرانی است.

نصرالله درباره خصوصیات شهید الیتامی (حاج ابومیثم) فرمانده سابق مقاومت لبنان در میدان جنگ گفت که وقتی بحران سوریه آغاز شد و حزب‌الله در میدان نبرد با تروریست‌ها مواجه شد، حاج ابومیثم از اولین فرماندهانی بود که در جبهه‌های نبرد در سوریه حضور پیدا کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: الیتامی در کنار سردار شهید سلیمانی حضور داشت و تا آخرین لحظه با تروریست‌ها جنگید.

وی افزود: آمریکایی‌ها و غربی‌ها ده‌ها میلیارد دلار برای ضربه زدن به وجهه مقاومت هزینه کردند اما شکست خوردند و سپس ترور و جنگ علیه سوریه را آغاز کردند، اما باز هم در نهایت با شکست مواجه شدند.

دبیرکل حزب الله با تأکید بر اینکه دومین کشتی حامل سوخت به زودی از ایران راهی لبنان می شود، افزود: دومین کشتی سوخت چند روز دیگر حرکت می‌کند.

وی اضافه کرد: کشتی‌های دیگری پس از آن اعزام خواهند شد و این روند تا تامین نیازهای لبنان ادامه خواهد داشت.

نصرالله خاطرنشان کرد: برخی از لبنانی‌ها از ایالات متحده بیش از خدا هراس دارند و نگران آن هستند که در صورت خرید سوخت از ایران، لبنان تحریم خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر شرکت‌های حفاری خارجی و لبنانی برای استخراج نفت و گاز آماده نیستند، می‎ توانیم در این زمینه از شرکت‌های ایرانی کمک بگیریم. شرکت‌های ایرانی از بمباران رژیم صهیونیستی هیچ گونه هراسی ندارد و قادر به استخراج نفت و گاز هستند.

دبیر کل حزب الله گفت: مقاومت به مبارزه و مقابله خود با دشمن آمریکایی و صهیونیستی افتخار می کند. ما دشمن سلطه‌جویی آمریکا و رژیم صهیونیستی و سناریوهای صهیونیستی در منطقه هستیم و به این افتخار می‌کنیم.

وی افزود: ما دشمنان خود را به خوبی می شناسیم اما آنها ما را نشناخته‌اند و تصور می کنند که مال گروهی دنیاطلب و پول پرست هستیم. آنها تصور می‌کنند که اگر دنیای ما را تهدید کنند، می‌توانند عزم اراده ما را تغییر دهند. آنها نمی‌توانند بفهمند که به کربلای امام حسین (ع) وابسته باشی یعنی چه؟

وی ادامه داد: هدف دشمن آن است که نه فقط حزب الله بلکه نظام، طوایف و جامعه لبنان نابود شوند. کسی که فکر می کند، هدف فقط حزب الله است، اشتباه می کند چرا که هدف آن است که دچار تنش شویم و مردم با یکدیگر درگیر شوند.