۰ نفر

سخنگوی صنعت برق اعلام کرد؛

ثبت رکورد بی سابقه در نیاز مصرف برق

۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۰۱
کد خبر: 552795
ثبت رکورد بی سابقه در نیاز مصرف برق

سخنگوی صنعت برق گفت: روز گذشته شاهد ثبت رکورد بی سابقه ای در نیاز مصرف برق به میزان ۶۷هزار و ۱۲مگاوات بودیم که باعث شد ناترازی تولید و مصرف برق به بیش از ۱۲هزاز مگاوات برسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شبکه خبر، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق و سخنگوی صنعت برق گفت: روز گذشته شاهد ثبت رکورد بی سابقه ای در نیاز مصرف برق به میزان ۶۷هزار و ۱۲مگاوات بودیم که باعث شد ناترازی تولید و مصرف برق به بیش از ۱۲هزاز مگاوات برسد که دلیل آن وارد مدار شدن صنایع عمده است.

رجبی مشهدی گفت: در حال حاضر نیاز مصرف برق در استان های مانند یزد و هرمزگان ۲۴ درصدو در مناطق شمالی ۳۰درصد نسبت به روز مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
سخنگوی صنعت برق تاکید کرد: در صورتی که مشترکان تنها ۱۰ درصد در مصرف برق صرفه جویی کنند، نیاز به برق جهت دستگاه های اکسیژن ساز بیماران کرونایی تامین و محدودیت های برقی کمتر خواهد شد.
وی با بیان اینکه با وجود محدودیت های نیروگاه‌های برق ابی، امروز میزان تولید برق از مجموع نیروگاه های حرارتی و برق آبی کشور به ۵۵ هزار مگاوات رسید اما همچنان تراز تولید و مصرف برق منفی ‌ است و فاصله زیادی وجود دارد که تنها با مدیریت مصرف و‌صرفه جویی ۱۰ درصدی قابل جبران است.
به گفته رجبی مشهدی روز گذشته میزان خاموشی ها به ۵۰ درصد روز ماقبل آن کاهش یافت و امروز هم خاموشی ها کمتر از روز گذشته است که البته آن مقدار اجرایی شده نیز منطبق با جداول خاموشی ها پیاده می شود.