۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‎‌دهد؛

افزایش قیمت نفت از پایین ترین سطح سه هفته / رشد تقاضای اروپا و آمریکا بازار را امیدوار کرد

۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۳۵
کد خبر: 552544
افزایش قیمت نفت از پایین ترین سطح سه هفته / رشد تقاضای اروپا و آمریکا بازار را امیدوار کرد

از آنجا که افزایش تقاضای نفت در اروپا و ایالات متحده توانست تا حدودی نگرانی‌های ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا را جبران کند، قیمت نفت روز سه‌شنبه شاهد رشد بود.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، قیمت نفت روز سه‌شنبه بیش از 1درصد افزایش یافت و بخشی از ضررهای خود را که به پایین‌ترین سطح خود در سه هفته اخیر رسیده بود، جبران کرد. این امر ناشی از بیشتر بودن تاثیر افزایش تقاضا در اروپا و ایالات متحده در برابر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای آسیایی بود.

معاملات آتی نفت خام برنت پس از سقوط 2.3درصدی در روز دوشنبه، 1.20دلار معادل 1.7درصد افزایش یافت و به 70دلار و 24سنت در هر بشکه رسید.

همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا به دنبال تجربه سقوط 2.6درصدی در جلسه معاملاتی گذشته، با 1.47دلار معادل 2.2درصد رشد، به قیمت 67دلار و 95سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

نورتبرت روکر، تحلیلگر بانک سوییس اذعان داشت: "از آنجا که تقاضای نفت در غرب جهان به سطح پیش از آغاز بیماری همه‌گیر یا بالاتر از آن رسیده و عرضه جهانی در حال کاهش است، این تلاطم باید موقتی باشد."

نظرسنجی اولیه رویترز در روز دوشنبه نشان داد که موجودی نفت خام، بنزین و سایر فرآورده‌های ایالات متحده در هفته گذشته احتمالا کاهش یافته و همچنین پیش‌بینی می‌شود ذخایر بنزین برای چهارمین دوره متوالی افت را تجربه کرده باشد.

بر اساس برآوردهای متوسط شش تحلیلگر، انتظار می‌رود موجودی نفت خام در هفته منتهی به 6آگوست حدود 1.1میلیون بشکه کاهش یافته باشد.

تحلیلگران اظهار کردند که مجلس سنا در ایالات متحده در خصوص لایحه زیرساختی 1تریلیون دلاری در اواخر روز سه‌شنبه رای می‌دهد که در صورت تصویب، باعث رشد اقتصاد و تقاضا برای فرآورده‌های نفتی خواهد شد.

برنامه‌های موفقیت‌آمیز واکسیناسیون در غرب و داده‌های اقتصادی امیدوارکننده، در تضاد شدید با افزایش موارد ابتلا در شرق است.

در استرالیا، پلیس برای اعمال محدودیت‌های مربوط به کووید-19 به خیابان‌ها آمده و در برخی از شهرهای چین، بزرگترین واردکننده نفت خام در جهان، از آنجا که مقامات سعی می‌کنند موج جدید ویروس را مهار کنند، انجام آزمایش‌های گسترده را افزایش داده‌اند.

لاکمن اوتونوگا، تحلیلگر FXTM گفت: "تحولات منفی ناشی از کووید-19، قطعا سرمایه‌گذاران را در معرض ریسک قرار داده و در پیش گرفتن احتیاط احتمالا در روزهای آتی باقی خواهد ماند."

به گفته تحلیلگران، داده‌های اقتصادی در هفته جاری، به ویژه شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده که روز چهارشنبه منتشر می‌شود، راهنمایی بیشتری را در خصوص میزان شدت تاثیر این ویروس بر مصرف جهانی و منطقه‌ای نفت ارائه می‌دهد.