۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

رشد قیمت نفت در آخرین روز معاملات هفته / ثبت بیشترین افت هفتگی بازار از ماه مارس

۱۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۲۴
کد خبر: 551325
رشد قیمت نفت در آخرین روز معاملات هفته / ثبت بیشترین افت هفتگی بازار از ماه مارس

با وجود اینکه قیمت نفت در آخرین روز معاملات هفته شاهد رشد بود، اما نگرانی از افزایش موارد ابتلا به نوع دلتای ویروس کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن تقاضا، باعث شد بازار افت 6درصدی هفتگی را تجربه کند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، قیمت نفت روز جمعه افزایش یافت، اما از آنجا که محدودیت‌های سفر برای مهار شیوع نوع دلتای ویروس کرونا نگرانی‌ها در خصوص تقاضای سوخت را افزایش داده، قیمت‌ها در مسیر ثبت بزرگترین افت هفتگی از ماه مارس قرار گرفت.

معاملات آتی نفت خام برنت 47سنت افزایش یافت و به 71دلار و 76سنت در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با 45سنت رشد، به قیمت 69دلار و 54سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت؛ اما هر دو قرارداد در این هفته 6درصد افت را تجربه کرد که بیشترین میزان کاهش آنها از ماه مارس بود.

هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC مستقر در سنگاپور اذعان داشت: "عملکرد قیمتی که در حال حاضر مشاهده می‌کنیم، در واقع تابعی از تصویر اقتصاد کلان است."

"شیوع نوع دلتا واقعا در حال اثرگذاری است و شما شاهد ریسک‌گریزی نه تنها در بازار نفت، بلکه در بسیاری از بازارها هستید."

ژاپن در نظر دارد که محدودیت‌های اضطراری را در مناطق بیشتری گسترش دهد در حالی که چین، دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان، محدودیت‌هایی را در برخی از شهرها وضع و پروازها را لغو کرده و از این رو موجب تهدید تقاضای سوخت شده است.

ANZ در یادداشتی اظهار کرد: "حداقل 46شهر سفر را منع کرده‌اند و مقامات، پروازها و حمل و نقل عمومی را متوقف کرده‌اند. این امر می‌تواند بر تقاضای نفت در پایان فصل سفر تابستانی تاثیر بگذارد."

از طرفی، موارد جدید روزانه ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده به بالاترین حد خود در طول شش ماه گذشته رسیده است.

با این حال، نگرانی از افزایش تنش‌ها بین اسراییل و ایران، کاهش قیمت‌ها را محدود کرد.

کلوین وونگ، تحلیلگر CMC Markets، با در نظر گرفتن معاملات وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا بین 66.30 و 75.70دلار در هر بشکه گفت: "در کوتاه مدت قیمت نفت به احتمال زیاد در این محدوده گیر خواهد کرد."

وی خاطرنشان کرد که روند صعودی قیمت نفت نیز با بهبود عرضه نفت ایالات متحده محدود شده در حالی که داده‌های حقوق و دستمزد بخش غیرکشاورزی که قرار است اواخر روز جمعه منتشر شود، فضای محتاطانه‌ای را به معاملات تحمیل کرده است.