۰ نفر

ثبت بالاترین مازاد تجاری کانادا به لطف افزایش صادرات نفت

۱۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۱۳
کد خبر: 551300
ثبت بالاترین مازاد تجاری کانادا به لطف افزایش صادرات نفت

مازاد تجاری کانادا در ماه ژوئن برابر با ۲.۵۶میلیارد دلار و نتیجه افزایش ۸.۷درصدی صادرات، مخصوصا صادرات نفت بود.

به گزارش اویل پرایس، کانادا در ماه ژوئن بیشترین مازاد تجاری خود را از 2008 ثبت کرد که نتیجه افزایش صادرات انرژی این کشور به بالاترین رقم از مارس 2019 بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم،توازن تجاری کانادا پس از تجربه کسری تجاری در ماه مه،  به خاطر افزایش صادرات  به مازاد تجارت در ژانویه رسید. تقریباً نیمی از این افزایش صادرات مربوط به انرژی و مخصوصاً نفت خام است.

مازاد تجاری کانادا در ماه ژوئن برابر با 2.56 میلیارد دلار بود. صادرات این کشور 8.7 درصد افزایش و واردات آن یک درصد کاهش یافت.

 کل صادرات کانادا رکورد زده و در این بین صادرات محصولات انرژی 22.9 درصد بالا رفته و به 9 میلیارد دلار رسیده است، یعنی بالاترین رقم از مارس 2009. این افزایش 1.7 میلیارد دلاری که تقریباً نیمی از کل افزایش صادرات کانادا را تشکیل می‌دهد، بیشتر مربوط به افزایش 25.7 درصدی صادرات نفت خام می شود.

اطلاعات اداره آمار کانادا نشان می‌دهد با وجود اینکه قیمت نفت در ماه ژوئن افزایش یافته، افزایش ارزش صادرات این کشور بیشتر نتیجه بالا رفتن حجم صادرات آن بوده است.

صادرات محصولات پالایش شده و گاز طبیعی هم به ترتیب 37.1 و 23.3 درصد در ژوئن افزایش داشته است.

صادرات کانادا به اصلی ترین شریک تجاری آن یعنی آمریکا هم در ماه ژوئن رکورد زده که نتیجه افزایش صادرات نفت خام، خودرو و کامیون های سبک است. مازاد تجاری کانادا با آمریکا از 4.7 میلیارد دلار در ماه مه به 6.6 میلیارد دلار در ژوئن رسیده است یعنی بالاترین رقم از اوت 2008.