۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

افت قیمت نفت در آخرین روز معاملات هفته / ثبت سود هفتگی در بازار

۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۳۴
کد خبر: 549301
افت قیمت نفت در آخرین روز معاملات هفته / ثبت سود هفتگی در بازار

با وجود اینکه نگرانی‌ها از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن تقاضا در سراسر جهان کاهش یافت، قیمت نفت در آخرین روز معاملات هفته شاهد افت بود.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، قیمت نفت روز جمعه کاهش یافت، اما از آنجا که انتظار می‌رود توسعه واکسیناسیون تاثیر افزایش مجدد موارد ابتلا به کووید-19 در سراسر جهان را کاهش دهد و باعث پیشی گرفتن تقاضا از عرضه شود، قیمت‌ها در مسیر ثبت سود هفتگی قرار گرفت.

معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه سپتامبر که امروز منقضی می‌شود، پس از جهش 1.75درصدی در روز گذشته، 12سنت معادل 0.2درصد کاهش یافت و به قیمت 75دلار و 93سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

همچنین قرارداد برنت برای ماه اکتبر با 14سنت معادل 0.2درصد افت، به قیمت 74دلار و 96سنت در هر بشکه معامله شد.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با تجربه کاهش 15سنت معادل 0.2درصد، به 73دلار و 47سنت در هر بشکه رسید، در حالی که دیروز 1.7درصد افزایش یافته بود.

اما با این حال، هر دو شاخص در مسیر ثبت سود هفتگی 2درصدی قرار گرفتند.

حتی با وجود افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده، سراسر آسیا و مناطقی از اروپا، تحلیلگران اذعان داشتند که نرخ بالای واکسیناسیون، نیاز به قرنطینه شدیدتر که تقاضا را در طول اوج این بیماری کاهش داده بود، محدود خواهد کرد.

کارستن فریتش، تحلیلگر Commerzbank اظهار کرد: "به نظر می‌رسد بازار نفت دیگر به نوع دلتای ویروس کرونا که در هفته گذشته به عنوان زنگ خطری بود، توجهی ندارد."

وی افزود: "این اطمینان وجود دارد که کمپین‌های واکسیناسیون در کشورهای صنعتی شده، از ایجاد محدودیت‌های عبور و مرور گسترده‌تر جلوگیری خواهد کرد."

تحلیلگران همچنین به عنوان نشانه‌ای از مقاومت بیشتر اقتصادها در برابر بیماری همه‌گیر، به افزایش سریع مصرف بنزین و تولیدات صنعتی در هند پس از افزایش چشمگیر مبتلایان آن در اوایل سال جاری اشاره کردند.

ویوک دار، تحلیلگر کالاها در بانک مشترک‌المنافع خاطرنشان کرد: "دلتا یک خطر است، اما آیا رشد تقاضا را در نیمه دوم سال کاهش می‌دهد؟ ممکن است شاهد چنین چیزی نباشیم."

از طرفی، منابع معاملاتی اظهار کردند که انتظار می‌رود عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت در جهان، در ماه سپتامبر برای دومین ماه متوالی قیمت انواع مختلف نفت خام که به آسیا می‌فروشد را افزایش دهد.