۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رشد قیمت نفت با وجود افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا / کاهش ذخایر سوخت آمریکا عامل رشد بازار

۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۵۳
کد خبر: 548901
رشد قیمت نفت با وجود افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا / کاهش ذخایر سوخت آمریکا عامل رشد بازار

به دنبال انتشار اخبار افت موجودی ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته گذشته، قیمت نفت امروز شاهد رشد بود.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛   به گزارش رویترز، از آنجا که داده‌های صنعتی نشان داد که ذخایر نفت خام و فرآورده‌های ایالات متحده در هفته گذشته بیش از حد انتظار کاهش یافته، و همچنین انتظارات برای پیشی گرفتن تقاضا از عرضه حتی با وجود افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹، قیمت نفت روز چهارشنبه افزایش یافت.

معاملات آتی نفت خام برنت پس از تجربه ۲سنت افت در روز سه‌شنبه که نخستین کاهش قیمت آن در طول شش روز اخیر بود، امروز ۳۸سنت معادل ۰.۵درصد افزایش یافت و به ۷۴دلار و ۸۶سنت در هر بشکه رسید.

همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۴۲سنت معادل ۰.۶درصد رشد، به قیمت ۷۲.۰۷دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت و توانست افت ۰.۴درصدی روز گذشته را جبران کند.

مارگارت یانگ، استراتژیست DailyFX مستقر در سنگاپور اذعان داشت: "قیمت نفت خام امروز به دلیل تضعیف ارزش دلار و همچنین افت موجودی نفت خام در حال رشد است."

وی افزود: "اما به نظر می‌رسد که به دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و اعمال قرنطینه در برخی نقاط سراسر جهان، این روند صعودی ضعیف باشد."

به گفته دو منبع ناشناس بازار، داده‌های گروه صنعتی موسسه نفت آمریکا نشان داد که ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به ۲۳جولای، ۴.۷میلیون بشکه کاهش یافته است.

این در حالی است که به دنبال افزایش غیرمنتظره موجودی نفت خام در هفته پیش از این که نخستین افزایش را از ماه می‌تجربه می‌کرد، تحلیلگران اکنون انتظار کاهش ۲.۹میلیون بشکه را داشتند.

لازم به ذکر است که معامله‌گران برای تایید افت ذخایر در انتظار داده‌های اداره اطلاعات انرژی در روز چهارشنبه هستند.

جفری هالی، تحلیلگر کارگزاری OANDA اظهار کرد: "یک سقوط بیش از حد انتظار کافی است که برنت و وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا را از محدوده خود خارج کند و باعث روند صعودی آن شود."

داده‌های موسسه نفت آمریکا نشان داد که موجودی بنزین ایالات متحده در هفته منتهی به ۲۳جولای، ۶.۲میلیون بشکه کاهش یافته، در حالی که تحلیلگران انتظار افت ۹۰۰هزار بشکه را داشتند.

تقاضای بنزین در ایالات متحده تقریبا به سطح سال ۲۰۱۹ رسیده، اما تحلیلگران خاطرنشان کردند که به دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و تغییرات ساختاری در الگوی رفت و آمد، ممکن است بازگشت مصرف سوخت در فصل تابستان به کندی انجام شود.

با این حال، صندوق بین‌المللی پول روز سه‌شنبه پیش‌بینی رشد ۶درصدی خود برای اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۱ را حفظ کرد و چشم‌انداز خود برای اقتصاد ایالات متحده و سایر اقتصادهای ثروتمند را افزایش داد، اما برای کشورهای در حال توسعه که درگیر افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ هستند، انتظارات خود را کاهش داد.