۰ نفر

در کمیسیون انرژی مجلس؛

تفحص از عملکرد وزارت نفت تصویب شد

۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۵۱
کد خبر: 548406
تفحص از عملکرد وزارت نفت تصویب شد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از موافقت اعضای این کمیسیون با درخواست عده‌ای از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نفت، در نشست عصر امروز (دوشنبه) خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس ؛ مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (دوشنبه 4 مرداد) این کمیسیون اظهار داشت: امروز کمیسیون انرژی 2 دستور کار در 2 بخش داشت؛ در بخش اول درخواست عده‌ای از نمایندگان برای اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس در خصوص عدم توسعه و تولید حداکثری از میادین نفتی مشترک با کشورهای عراق و عربستان؛ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: آقای خضریان به عنوان نماینده متقاضیان اعمال این ماده قانونی، توضیحات خود را در این خصوص ارائه کرد. سپس نمایندگان وزارت نفت پاسخ‌های خود را ارائه کردند. نهایتا تصمیم بر این شد که وزارت نفت گزارش تکمیل‌تری را متناسب با سوالاتی که مطرح شده به کمیسیون ارائه کند و کمیسیون پس از بررسی مجدد نظر خود را به صحن اعلام کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در ادامه، تصریح کرد: دستور کار دوم کمیسیون بررسی درخواست تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نفت بود که آقای خضریان به عنوان نماینده متقاضیان مسائلی را مطرح کردند. توضیحات از سوی معاونین وزارت نفت نیز ارائه شد. نهایتا رای گیری صورت گرفت و اعضای کمیسیون با رای قاطعی با این تحقیق و تفحص موافقت کردند.

وی در ادامه تاکید کرد: اکنون این امر ارجاع می‌شود به هیات رئیسه مجلس و پس از بررسی در صحن مجلس در صورت تصویب در آنجا، مجددا به کمیسیون ارجاع شده و ۱۵ عضو تیم تحقیق کننده انتخاب خواهند شد.