۰ نفر

سخنگوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مطرح کرد؛

سر به سر تولید و مصرف آب در بسیاری از شهرهای کشور

۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۰۰
کد خبر: 547980
سر به سر تولید و مصرف آب در بسیاری از شهرهای کشور

سخنگوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در زمان اوج مصرف، در بسیاری از شهرهای کشور میزان تولید و مصرف آب با هم برابر شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، حمیدرضا کشفی با بیان اینکه هم اکنون ۳۰۴ شهر در کشور دچار تنش آبی است افزود: در این شهرها میزان مصرف آب ۱۰ تا ۳۰ درصد از میزان تولید آب بیشتر است.

وی با بیان اینکه در ۱۰۰ شهر با مدیریت فشار و البته به سختی آب مورد نیاز را تأمین کردیم گفت: در هفته‌های گذشته در برخی از شهرها با قطعی برق شاهد قطع شدن آب شرب بودیم که دلیل آن وابستگی تأمین آب به تجهیزات برقی بوده است.

سخنگوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب برای رفع مشکل قطعی آب در اثر قطعی برق ادامه داد: لیست فیدرهای حساس که برق مورد نیاز تأسیسات حساسی مانند آب شیرین کن‌ها، تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب و ایستگاه‌های پمپاژ اصلی را تأمین می‌کند را به شرکت توانیر ارائه کردیم که از لیست قطعی‌ها خارج شود که این موضوع سبب کاهش چشمگیر خاموشی‌ها در اثر قطعی برق شد.

کشفی با اشاره به ورود دیزل ژنراتورها به مدار برای تأمین برق مراکز حساس آب ادامه داد: یک سوم تأسیسات حساس آب به دیزل ژنراتور مجهز است که آن‌ها را به مدار وارد کردیم که این دیزل‌ها در دو ماه گذشته چندین بار تست شده است.

وی افزود: در برخی از استان‌های کشور از جمله استان البرز و گلستان بخش زیادی از آب شرب از طریق چاه تأمین می‌شود که پراکندگی این چاه‌ها سبب شده تا با قطعی برق منازل و بخش مسکونی از مدار تولید خارج می‌شوند که با هماهنگی‌های انجام شده توانستیم مشکل آن‌ها را برطرف کنیم.

سخنگوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: در چند روز آینده هوا گرم‌تر خواهد شد که سعی می‌کنیم دیزل‌های بیشتری به مدار وارد کرده و حداکثر استفاده را از تأسیسات آبی داشته باشیم.