۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

افت قیمت نفت در آخرین روز معاملات هفته / ثبات هفتگی بازار به رغم نوسانات شدید

۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۰۵
کد خبر: 547429
افت قیمت نفت در آخرین روز معاملات هفته / ثبات هفتگی بازار به رغم نوسانات شدید

از آنجا که قیمت نفت در اوایل هفته افت قابل توجهی را تجربه کرد اما پس از آن توانست این ضررها را جبران کند، بازار این هفته را بدون تغییر به پایان رساند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، از آنجا که انتظار می‌رفت با بهبود تقاضا، بازار با محدودیت عرضه مواجه خواهد شد، قیمت نفت پس از افت قابل توجه در روز دوشنبه، بازگشت را تجربه کرد. با این حال روز جمعه باز هم به زیر کانال 74دلاری سقوط کرد اما به نظر می‌رسد که معاملات این هفته را بدون تغییر به پایان برساند.

قیمت نفت و سایر دارایی‌های با ریسک بالا در ابتدای هفته به دلیل نگرانی در خصوص تاثیر افزایش موارد ابتلا به نوع دلتای کووید-19 در ایالات متحده، بریتانیا و ژاپن و سایر مناطق روی اقتصاد و تقاضا، کاهش یافت.

معاملات آتی نفت خام برنت پس از جهش 2.2درصدی در روز پنجشنبه، امروز 11سنت معادل 0.2درصد کاهش یافت و به 73دلار و 68سنت در هر بشکه رسید. همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا به دنبال رشد 2.3درصدی روز گذشته، با 18سنت معادل 0.3درصد افت، به قیمت 71دلار و 73سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

استفن برناک از کارگزاری نفت PVM اذعان داشت: "به وضوح، روند صعودی دوباره بازگشته است. اما این بدان معنا نیست که نگرانی‌های ویروس کرونا به طور کامل از بین رفته است."

برنت پس از افت برای سه هفته متوالی، به نظر می‌رسد که قرار است این هفته را بدون تغییر به پایان برساند. احتمالا وضعیت نفت خام ایالات متحده نیز مانند برنت باشد و هفته را با ثبات تمام کند.

هر دو شاخص روز دوشنبه 7درصد سقوط را تجربه کرد؛ اما از آنجا که سرمایه‌گذاران انتظار دارند تقاضا قوی باقی بماند و بازار از سوی کاهش ذخایر نفت و همچنین افزایش نرخ واکسیناسیون حمایت دریافت کند، همه این ضررها جبران شد.

در پی توافق روز یکشنبه سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن (اوپک پلاس) مبنی بر افزایش عرضه 400هزار بشکه در روز از ماه آگوست، انتظار می‌رود رشد تقاضا از عرضه پیشی بگیرد.

تحلیلگران ANZ در گزارشی اظهار کردند که جذب این 400هزار بشکه توسط بازار برای ایجاد تعادل کافی نیست، و موجودی ذخایر در ایالات متحده و سراسر کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی همچنان رو به کاهش است.

ارقام دولتی نشان داد که موجودی نفت خام ایالات متحده هفته گذشته برای نخستین بار از ماه می 2.1میلیون بشکه افزایش یافته است. اما ذخایر در محل تحویل نفت خام ایالات متحده در کوشینگ، اوکلاهما به کمترین حد خود از ژانویه 2020 رسیده است.