۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رشد قیمت نفت به رغم افزایش موجودی ذخایر آمریکا / بازگشت ریسک پذیری از بازار حمایت کرد

۳۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۷:۱۷
کد خبر: 547057
رشد قیمت نفت به رغم افزایش موجودی ذخایر آمریکا / بازگشت ریسک پذیری از بازار حمایت کرد

قیمت نفت پس از سقوط برای چندین روز متوالی، با وجود نگرانی از رشد موارد ابتلا به ویروس کرونا و همچنین افزایش موجودی ذخایر آمریکا، صعود کرد.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، از آنجا که بهبود تمایل ریسک‌پذیری، به رغم افزایش غیرمنتظره موجودی ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته، و همچنین ضعف چشم‌انداز تقاضا به دلیل افزایش موارد ابتلا به کووید-19 از بازار حمایت کرد، قیمت نفت روز چهارشنبه افزایش یافت و رشد روز گذشته خود را گسترش داد.

معاملات آتی نفت خام برنت 84سنت معادل 1.2درصد افزایش یافت و به 70دلار و 19سنت در هر بشکه رسید، در حالی که در اوایل جلسه معاملاتی به 68دلار و 63سنت سقوط کرده بود.

همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا پس از سقوط به قیمت 66دلار و 44سنت در هر بشکه در ساعات نخست معاملات روز چهارشنبه، با 84سنت معادل 1.3درصد رشد، به قیمت 68دلار و 0.04سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

ریکاردو اوانجلیستا، تحلیلگر ActivTrades اظهار کرد: "به نظر می‌رسد که با افزایش مجدد تمایل ریسک‌پذیری، نفت یک پشتیبانی پیدا کرده است."

وی افزود: "این حمایت پس از افت‌های ثبت شده در چندین جلسه معاملاتی گذشته، که ناشی از نگرانی‌ها نسبت به تاثیر نوع دلتای ویروس کرونا و همچنین توافق اوپک پلاس مبنی برای افزایش عرضه بوده، ایجاد شده است."

قیمت نفت روز دوشنبه پس از توافق اوپک پلاس مبنی بر افزایش عرضه 400هزار بشکه در روز از ماه آگوست تا دسامبر، سقوط کرد. این وضعیت به دلیل ترس از اینکه افزایش موارد ابتلا به نوع دلتای ویروس کرونا در بازارهای بزرگ مانند ایالات متحده، بریتانیا و ژاپن بر اقتصاد تاثیر بگذارد، تشدید شد.

از طرفی افزایش احتمالی موجودی ذخایر آمریکا در اوایل جلسه معاملاتی امروز بر قیمت‌ها سنگینی کرد.

به گفته دو منبع بازار، به نقل از ارقام موسسه نفت آمریکا، ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به 16جولای، 806هزار بشکه افزایش یافته است.

در نظرسنجی انجام شده توسط رویترز، تحلیلگران انتظار افت قابل توجه موجودی ذخایر را داشتند. اطلاعات رسمی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده در اواخر روز چهارشنبه منتشر می‌شود.

تحلیلگران جی پی مورگان اذعان داشتند که انتظار می‌رود تقاضای جهانی از ماه آوریل تا آگوست 5.4میلیون بشکه در روز افزایش یابد و به 99.6میلیون بشکه در روز برسد.