۰ نفر

مدیرعامل توانیر عنوان کرد؛

پنج عامل ناترازی در تولید و مصرف برق

۲۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۷:۵۱
کد خبر: 546262
پنج عامل ناترازی در تولید و مصرف برق

مدیرعامل شرکت توانیر افزایش تعداد مشترکان، بروز خشکسالی، افزایش مصرف صنایع، مصارف ناشی از استخراج غیر مجاز رمزارزها و نیز ورود زودهنگام چاه‌های کشاورزی را پنج عامل ناترازی در تولید و مصرف برق اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «محمدحسن متولی زاده» امروز (یکشنبه) در جلسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که در محل مرکز پایش صنعت برق در حال برگزاری است، افزود: افزایش تعداد مشترکان که رشد مصرف را به همراه دارد از عوامل ناترازی تولید و مصرف برق است. بروز خشکسالی که منجر به خروج تعدادی از نیروگاه‌های برق آبی از مدار تولید شد نیز از عوامل دیگر این ناترازی است.

وی ادامه داد: افزایش مصرف صنایع،  مصارف ناشی از استخراج غیر مجاز رمزارزها و نیز ورود زودهنگام چاه های کشاورزی از دیگر عوامل موثر برناترازی تولید و مصرف برق بوده است.

مدیرعامل شرکت توانیرگفت: صنایع بزرگ ۴۸۰مشترک‌ را شامل می شوند که هم اکنون به مدت یک شیفت کاری در مدار قرار می‌گیرند و بخشی از محدودیت ها برداشته شده است.

 ۲۳ تیرماه مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: در چند روز گذشته، خاموشی برنامه‌ریزی شده در بخش خانگی نداشتیم.