۰ نفر

سقوط کم سابقه واردات نفت چین

۲۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۳۳
کد خبر: 545861
سقوط کم سابقه واردات نفت چین

میزان واردات نفت خام کشور چین در بازه ژانویه تا ژوئن ۳ درصد نسبت به بازه مشابه سال گذشته سقوط کرده است که این اولین کاهش میزان واردات نفت در نیمه اول سال از ۲۰۱۳ تا کنون است.

به گزارش رویترز، داده‌های اداره کل گمرک چین نشان می‌دهد میزان واردات نفت خام این کشور در بازه ژانویه تا ژوئن ۳ درصد نسبت به بازه مشابه سال گذشته سقوط کرده است که این اولین کاهش میزان واردات نفت در نیمه اول سال از ۲۰۱۳ تا کنون است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر؛ کل واردات نفت خام چین در ماه گذشته به ۴۰.۱۴ میلیون تن رسید که معادل ۹.۷۷ میلیون بشکه در روز است. در مقایسه باید اشاره کرد چین در ماه می ۹.۶۵ میلیون بشکه در روز نفت خریداری کرده بود اما واردات نفت این کشور در ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ به رکورد ۱۲.۹ میلیون بشکه در روز رسیده بود.

در نیمه اول ۲۰۲۱ واردات بزرگترین واردکننده نفت جهان به ۲۶۰.۶۶ میلیون تن، معادل ۱۰.۵۱ میلیون بشکه در روز رسید که این ۳ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

عامل اصلی این افت واردات کاهش سهمیه واردات پالایشگاه‌ها، تعمیرات آنها و افزایش قیمت جهانی نفت خام است.

این گزارش اولین هشدار جدی برای بازارهای نفت است که در صورتی که اوپک پلاس به زودی برای بالا بردن تولید خود توافق نکند افزایش شدید قیمت نفت باعث افت تقاضای آن به ویژه در بازارهای حساسی مانند چین و هند می‌شود.