۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌ دهد؛

سقوط قیمت نفت با نگرانی مجدد از افزایش موارد ابتلا به کرونا / روزهای خوش امیدواری به افزایش تقاضا پایان یافت؟

۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۵۷
کد خبر: 540672
سقوط قیمت نفت با نگرانی مجدد از افزایش موارد ابتلا به کرونا / روزهای خوش امیدواری به افزایش تقاضا پایان یافت؟

به دنبال نگرانی از تاریک شدن چشم‌انداز تقاضا با افزایش موارد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در جهان، قیمت نفت برای دومین روز متوالی کاهش یافت.

اقتصاد آنلاین مهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، از آنجا که شیوع نوع دلتای ویروس کرونا باعث ایجاد محدودیت‌های جدید حرکتی در سراسر جهان شد، نگرانی از کاهش رشد تقاضای سوخت افزایش یافت و باعث شد قیمت نفت روز سه‌شنبه، برای دومین روز متوالی شاهد افت باشد.

معاملات آتی نفت خام برنت پس از سقوط 2درصدی روز دوشنبه، 67سنت معادل 0.9درصد کاهش یافت و به 74دلار و 0.01سنت در هر بشکه رسید.

همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا به دنبال ضرر 1.5درصدی روز گذشته، امروز با تجربه 83سنت معادل 1.1درصد افت، به قیمت 72دلار و 0.08سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

به گفته تحلیلگران، به رغم شیوع این ویروس، بازار هنوز به طور گسترده‌ای انتظار دارد که عرضه واکسن باعث روشن شدن چشم‌انداز تقاضا شود.

تاماس وارگا، تحلیلگر نفت در PVM اظهار کرد: "روایت چند ماه گذشته تغییر نکرده است: جنگ علیه این ویروس به تدریج پیروز می‌شود، اقتصاد جهانی و تقاضای نفت در حال بهبود است."

وی افزود: "تامین نفت به طور موثری مدیریت می‌شود، بنابراین، کاهش قیمت‌ها، خرید این فرآورده را جذاب می‌کند."

افزایش موارد ابتلا به نوع دلتای ویروس کرونا در حالی صورت گرفته که سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن (اوپک پلاس) قرار است در تاریخ 1جولای برای بحث در خصوص کاهش بیشتر محدودیت‌های عرضه خود دیدار داشته باشند.

پیش‌بینی تقاضای اوپک نشان می‌دهد که عرضه جهانی نفت در سه ماهه چهارم سال 2.2میلیون بشکه در روز کمتر از تقاضا خواهد بود و به همین دلیل، به تولیدکنندگان مجال توافق برای افزایش تولید را می‌دهد.

تحلیلگران انتظار دارند که اوپک پلاس در ماه آگوست با افزایش قابل توجه تقاضای سوخت در ایالات متحده و چین، دو مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان، عرضه را افزایش دهد.

لازم به ذکر است که اسپانیا و پرتغال که مقصدهای مورد علاقه اروپایی‌ها برای تعطیلات تابستانی به شمار می‌رود، روز دوشنبه محدودیت‌های جدیدی را برای انگلیسی‌هایی که واکسینه نشده‌اند، اعمال کرده، در حالی که 80درصد از استرالیایی‌ها نیز به دلیل شیوع این ویروس در سراسر کشور با محدودیت‌های شدیدتری مواجه شده‌اند.

فایننشال تایمز به نقل از مقامات گزارش کرد، گفت و گوها در خصوص مسیرهای مسافرتی بین ایالات متحده و بریتانیا نیز کاهش یافته که تا حدودی به دلیل نگرانی‌ها در خصوص افزایش موارد ابتلا به گونه دلتای کرونا در بریتانیا بوده است.

از طرفی، نگاه سرمایه‌گذاران به سوی نشانه‌هایی از چشم‌انداز تقاضا پس از انتشار داده‌های موجودی ذخایر نفت خام آمریکا از طرف اداره اطلاعات انرژی است. نظرسنجی اولیه رویترز نشان می‌دهد که احتمالا ذخایر نفت خام و بنزین ایالات متحده برای ششمین هفته متوالی کاهش یافته است.