۰ نفر

سخنگوی صنعت برق کشور خبر داد؛

هزینه ۳۰هزار میلیارد تومانی برای کاهش خاموشی ها / میزان واردات برق ۱.۸ برابر سال گذشته شد

۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۹
کد خبر: 540223
هزینه ۳۰هزار میلیارد تومانی برای کاهش خاموشی ها / میزان واردات برق ۱.۸ برابر سال گذشته شد

مصطفی رجبی مشهدی گفت: تا به امروز برای جلوگیری از خاموشی‌ها در کشور چیزی بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور، با اشاره به سرمایه گذاری برای جلوگیری از اعمال خاموشی‌ها در کشور گفت: به طور کلی تحریم‌های ظالمانه غرب و عدم توسعه نیروگاه‌ها در کشور از دلایل و چالش‌های خاموشی است.

او ادامه داد: در واقع برای ایجاد زیر ساخت‌های لازم در کشور و جلوگیری از خاموشی‌ها چیزی بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است تا از چالش خاموشی رهایی یابیم و این یک عدد بسیار بزرگ برای ما محسوب می‌شود.

سخنگوی صنعت برق کشور اضافه کرد: همچنین نیروگاه‌های برقابی در سال ۹۹ حدود ۱۰ هزار مگاوات تولید برق داشتند، ولی در حال حاضر به طور متوسط نباید بیش از ۴ هزار مگاوات از برقابی‌ها استفاده کنیم تا امکان تامین برق در ماه‌های گرم پیش‌رو را داشته باشیم، بنابراین امسال به علت کاهش بارندگی، ۶ هزار مگاوات کاهش تولید برق در نیروگاه‌های برقابی داریم.

​رجبی مشهدی بیان کرد: در حال حاضر تا به امروز برای جلوگیری از خاموشی‌ها در کشور چیزی بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در کشور صورت گرفته است.

سخنگوی صنعت برق در ادامه در خصوص واردات برق به کشور گفت: تا به امروز ۵۰۰ مگاوات واردات داشته‌ایم، قطعا طی روز‌های آتی به ۷۰۰ مگاوات هم خواهیم رسید که تقریبا ۱.۸ برابر سال گذشته است.

به گفته رجبی مشهدی در حال حاضر واردات برق از کشور‌های ترکمنستان، ارمنستان و آذربایجان در حال انجام است.