۰ نفر

نوبت پیش بینی نفت ۱۰۰دلاری به مدیران نفتی رسید

۲ تیر ۱۴۰۰، ۸:۰۶
کد خبر: 538777
نوبت پیش بینی نفت ۱۰۰دلاری به مدیران نفتی رسید

روسای بعضی از بزرگترین شرکتهای نفتی جهان اعلام کردند قیمت نفت به دلیل عدم سرمایه گذاری و محدود شدن عرضه در آینده احتمالا به روند صعودی خود ادامه می دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مدیران عامل شرکتهای رویال داچ شل و توتال انرژیز به شرکتهای بازرگانی کالا و بانکهای سرمایه گذاری پیوستند که پیش بینی می کنند قیمت هر بشکه نفت ممکن است تا مرز ۱۰۰ دلار صعود کند با این حال این مدیران بر این باورند که بازارهای پرنوسان قیمتها را دوباره پایین خواهد برد.

دارن وودز، مدیرعامل شرکت اکسون موبیل در کنفرانس مجمع اقتصادی قطر گفت: عدم سرمایه گذاری همزمان با اوج گیری دوباره اقتصادها، کمبود عرضه را تشدید خواهد کرد و سپس به مرور شاهد افزایش عرضه و متوازن شدن عرضه و تقاضا خواهیم بود. اما در کوتاه مدت قیمتهای بالاتر محتمل هستند.

شرکتهای بازرگانی کالا نظیر ترافیگورا پیش بینی کرده اند قیمت نفت ممکن است سال میلادی آینده به ۱۰۰ دلار در هر بشکه صعود کند. بانک امریکا هفته جاری پیش بینی کرد قیمت نفت ممکن است به این سطح صعود کند. گروه گلدمن ساکس اعلام کرده که صعود نفت به این سطح را منتفی نمی داند. بهای معاملات نفت برنت از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون ۴۴ درصد رشد کرده که تحت تاثیر اجرای برنامه های واکسیناسیون و افزایش رفت و آمد و بهبود تقاضا برای سوخت است.

بازارهای جهانی سال میلادی گذشته که شیوع ویروس کرونا باعث ریزش قیمتها شده بود، یکی از آشفته ترین سالها را در تاریخ خود تجربه کردند. اما جاده ها در اروپا و آمریکا دوباره پر از خودرو شده و آمریکایی های بیشتری به سفر می روند. اگرچه این امر باعث بالاتر رفتن قیمتها در کوتاه مدت می شود اما گذار انرژی به معنای آن است که مصرف نفت ممکن است روند یکنواختی پیدا کرده و در بلندمدت احتمالا کاهش پیدا کند.

سعد الکعبی، وزیر انرژی قطر در این کنفرانس گفت: این گذار انرژی به معنای آن است که سرمایه گذاریهای کافی در پروژه های نفت و گاز وجود نداشته است و این امر می تواند قیمتها را بالاتر ببرد. برنارد لونی، مدیرعامل شرکت بریتیش پترولیوم (BP) پیشتر اظهار کرده بود رشد قیمت نفت، جریان نقدینگی و سوددهی بهتری را به همراه داشته و به گذار انرژی کمک می کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پاتریک پویانه، مدیرعامل شرکت توتال انرژیز گفت: احتمال رسیدن نفت به ۱۰۰ دلار در هر بشکه وجود دارد اما ممکن است در سالهای آینده شاهد قیمتهای پایین باشیم. ما به نوسان عادت کرده ایم.