۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

صعود قیمت نفت با افزایش تقاضای سوخت برای رانندگی در تابستان

۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۵۲
کد خبر: 538285
صعود قیمت نفت با افزایش تقاضای سوخت برای رانندگی در تابستان

به دنبال ادامه رشد قابل توجه تقاضای سوخت در آستانه فصل تابستان، قیمت نفت روز دوشنبه افزایش یافت.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، به دلیل تقاضای قابل توجه برای سوخت در فصل رانندگی تابستان قیمت نفت روز دوشنبه افزایش یافت.

معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه آگوست 23سنت معادل 0.3درصد افزایش یافت و به 73دلار و 74سنت در هر بشکه رسید. همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا برای ماه جولای، با تجربه 30سنت معادل 0.4درصد رشد، به قیمت 71دلار و 94سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

هر دو شاخص طی چهار هفته گذشته به دلیل خوش‌بینی نسبت به سرعت واکسیناسیون جهانی و افزایش سفرهای تابستانی، شاهد رشد بوده است. این جهش‌ها باعث شده قیمت نفت خام در آسیا و اروپا به بالاترین سطح چند ماهه برسد.

تحلیلگران ANZ در یادداشتی اظهار کردند: "بازگشت تقاضا در نیم‌کره شمالی در فصل تابستان آنقدر قابل توجه بوده که بازار به طور فزاینده‌ای در خصوص کاهش بیشتر ذخایر نگران شده است."

ویوک دهار، تحلیلگر CBA اذعان داشت: "با توجه به پتانسیل بهبود اقتصادی برای ایران در صورت برداشته شدن تحریم‌ها، پیروزی ابراهیم رییسی بعید است که تلاش‌ها برای احیای توافق را از بین ببرد."

در صورت توافق، ایران می‌تواند روزانه 1میلیون بشکه نفت اضافی برای بیش از شش ماه روانه بازارها کند، یا به عبارتی 1درصد از کل عرضه جهانی را به خود اختصاص دهد.

قیمت‌ها همچنین به واسطه پیش‌بینی رشد محدود تولید ایالات متحده حمایت شده است.

منابع اوپک در هفته گذشته با استناد به اظهارات کارشناسان صنعتی گفتند که رشد تولید نفت ایالات متحده به رغم افزایش قیمت‌ها، احتمالا در سال 2021 محدود باقی بماند، که باعث می‌شود گروه اوپک پلاس در کوتاه مدت، پیش از افزایش قابل توجه تولید نفت شیل در سال 2022، مدیریت بازار را در دست بگیرد.

اوتار ساندو، تحلیلگر فیلیپس فیوچرز خاطرنشان کرد که سرمایه‌گذاران منتظر نشست بعدی سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن برای چشم‌انداز عرضه هستند.

با این حال، داده‌های ارائه شده از سوی شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز نشان داد که تعداد سکوهای نفتی ایالات متحده، شاخص اولیه تولید نفت در آینده، هفته گذشته با هشت مورد افزایش به 373رسید که بالاترین میزان آن از آوریل 2020 است.