۰ نفر

بر اساس پیش بینی دومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک؛

قیمت نفت به ۷۵دلار می رسد؟

۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۱
کد خبر: 535844
قیمت نفت به ۷۵دلار می رسد؟

عراق که دومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک است پیش بینی کرد قیمت هر بشکه نفت در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ بین ۶۸ تا ۷۵ دلار خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق در نمایشگاه کتاب بین المللی به خبرنگاران گفت: این محدوده قیمت به دلیل پایبندی اوپک پلاس به محدودیت عرضه پیش بینی می شود.

اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود که هفته پیش منتشر شد، پیش بینی کرد همزمان با آماده شدن این گروه برای تسهیل محدودیت عرضه، رشد تقاضای جهانی برای نفت در نیمه دوم سال میلادی جاری شتاب خواهد گرفت. اوپک پیش بینی کرد با خروج جهان از رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا، مصرف نفت در نیمه دوم سال میلادی جاری حدود پنج میلیون بشکه معادل پنج درصد رشد می کند.

اوپک و متحدانش ۴۰ درصدی از محدودیت عرضه ای که از زمان شیوع ویروس کرونا به اجرا گذاشته بودند را احیا کرده اند و در نشست اول ژوییه احیای بیشتر تولید را بررسی خواهند کرد.

قیمت نفت روز جمعه به بالاترین رکورد چند سال اخیر صعود کرد و نفت برنت ۱۷ سنت افزایش یافت ودر ۷۲ دلار و ۶۹ سنت در هر بشکه بسته شد در حالی که بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶۲ سنت افزایش، در ۷۰ دلار و ۹۱ سنت در هر بشکه بسته شد.

بانک سرمایه گذاری آمریکایی گلدمن ساکس با اشاره به افزایش نرخ واکسیناسیون و تقویت فعالیت اقتصادی جهانی، پیش بینی کرده که روند صعودی جاری بازار نفت ادامه پیدا خواهد کرد و نفت برنت تابستان امسال به ۸۰ دلار در هر بشکه صعود می کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، عراق در ماه مه اعلام کرد در حال بررسی خرید سهم شرکت اکسون موبیل در میدان نفتی قرنه غربی ۱ است که یکی از بزرگترین میدانهای نفتی جهان است. وزیر نفت عراق در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت اکسون، گفت: این شرکت هنوز از میدان قرنه غربی ۱ خارج نشده و عراق سرگرم بررسی گزینه موجود است.