۰ نفر

طبق گزارش ماهانه اوپک؛

نفت سنگین ایران گران شد

۲۱ خرداد ۱۴۰۰، ۸:۱۹
کد خبر: 535234
نفت سنگین ایران گران شد

جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد قیمت نفت سنگین ایران ماه میلادی گذشته ۵.۹درصد رشد ماهانه داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، قیمت نفت سنگین ایران در ماه مه به ۶۶ دلار و ۷۲ سنت در هر بشکه رسید که در مقایسه با ۶۳ دلار در آوریل، سه دلار و ۷۲ سنت معادل ۵.۹ درصد افزایش نشان داد. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون ۶۱ دلار و ۹۴ سنت در مقایسه با ۳۷ دلار و ۹۸ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ بوده است.

ارزش سبد نفتی اوپک در مه به ۶۶ دلار و ۹۱ سنت در هر بشکه رسید که بالاترین میانگین ماهانه از ماه مه سال ۲۰۱۹ بود و در مقایسه با ۶۳ دلار و ۲۴ سنت در آوریل، سه دلار و ۶۷ سنت معادل ۵.۸ درصد افزایش داشت. میانگین ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای سال۲۰۲۱ تاکنون ۶۲ دلار و ۱۶ سنت در هر بشکه بوده که ۵۶.۸ درصد افزایش در مقایسه با ۳۹ دلار و ۶۵ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ نشان می دهد.

طبق گزارش منابع ثانویه، تولید نفت اوپک متشکل از ۱۳ کشور در مه به ۲۵.۴۶ میلیون بشکه در روز رسید که ۰.۳۹ میلیون بشکه در روز در مقایسه با آوریل افزایش داشت. تولید نفت عمدتا در عربستان سعودی، ونزوئلا و ایران افزایش پیدا کرد اما در نیجریه و آنگولا کاهش داشت. تولید نفت ایران ۴۲ هزار بشکه در روز افزایش داشت و به ۲.۴۵۵ میلیون بشکه در روز رسید.