۰ نفر

رییس ستاد اجرایی فرمان امام ؛

طرح آب رسانی به ۵۰۰ روستا آغاز شد

۱۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۲۲
کد خبر: 532849
طرح آب رسانی به ۵۰۰ روستا آغاز شد

رییس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: از امروز ۵۰۰ روستای محروم کشور دارای آب شرب شدند و برای آبرسانی به ۵۰۰ روستای دیگر هم تفاهمنامه همکاری امضا شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد مخبر - رییس ستاد اجرایی فرمان امام - در مراسم " باران برکت"، گفت: حدود یکسال پیش تفاهمنامه‌ای را با وزارت نیرو امضا کردیم و متعهد شدیم که در آبرسانی به ۵۰۰ روستای محروم و بی‌آب کشور مشارکت کنیم و امروز با افتتاح این پروژه‌ها در نقاط مختلف کشور، بیش از ۵۰۰ هزار نفر از آب شرب برخوردار خواهند شد.

وی افزود:حجم سرمایه‌گذاری برای بهره‌برداری از این طرحها بیش از ۶۱۰ میلیارد تومان بوده که ۴۰۰ طرح به صورت لوله‌کشی و ۱۰۰ طرح به‌صورت آبرسانی سیار صورت گرفته است.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: در این سالها هرجا در کشور مردم به مشکلی برخوردند و احساس کردیم معضلی در سطح بالا به وجود آمده، ستاد اجرایی فرمان امام درحد توانش ورود کرده و با مدل جهادی و مردمی برای رفع معضل اقدام کرده، چه در بحث واکسن و دارو و تجهیزات پزشکی، چه ایجاد اشتغال و محرومیت‌زدایی، چه توزیع بسته‌های معیشتی بین آسیب دیدگان کرونا و امدادرسانی در سیل و زلزله و تأمین امنیت زنجیره غذایی و در این مورد هم آبرسانی به روستاها و احیای قنات‌ها درمناطقی که ازاین بحران رنج میبرند.

مخبر در بخش دیگری از سخنانش به بحث تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا توسط ستاد اجرایی فرمان امام اشاره کرد و گفت: همانطور که وزیر بهداشت اعلام کردند باتوجه به موفقیت خیره‌کننده واکسن کوو ایران برکت در مراحل مطالعات بالینی، به زودی مجوز تزریق اورژانسی این واکسن صادر خواهد شد و یک میلیون دوز ازاین واکسن که قبلا در کارخانه شفافارمد تولید و انبار شده دراختیار مردم قرار میگیرد.

وی ادامه داد: تا پایان خرداد حداقل ۳ میلیون دوز و تا شهریور ۵۰ میلیون دوز واکسن تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام با تأکید بر امن و موثر بودن این واکسن افزود: علیرغم درخواست ۷ کشور برای خرید آن، تا زمانی که نیاز مردم داخل کشور تأمین نشود برنامه‌ای برای صادرات آن نخواهیم داشت.

حمیدرضا جانباز - مدیرعامل شرکت آبفای کشور و معاون وزیر نیرو - نیز در این مراسم گفت: در کمتراز یکسال ۵۰۰هزار نفر در روستاها از امروز آب شرب لوله‌کشی برخوردار شدند، این کار با قواعد دست و پاگیر دولتی قابل اجرا نبود، باتوجه به سال کم‌آب و خشکی که در پیش داریم این پروژه‌ها میتواند موجب نجات جان بسیاری از روستاها شود.