۰ نفر

روز گذشته ؛

مصرف آب پایتخت‌ نشینان افزایش ۱.۵ درصدی داشت

۹ خرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۰۲
کد خبر: 532232
مصرف آب پایتخت‌ نشینان افزایش ۱.۵ درصدی داشت

مصرف آب روزانه در کلان شهر تهران در حالی روز گذشته با رشد ۱.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به سه میلیارد و ۴۷۰ میلیون لیتر رسید که میزان بارش‌های فصل بهار نسبت به دوره بلندمدت کاهش ۵۹.۸ درصدی داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، شهروندان تهرانی دیروز (هشتم خردادماه) سه میلیارد و ۴۷۰ میلیون لیتر آب تصفیه شده به مصرف رسانند که این میزان نسبت به دوره مشابه پارسال از رشدی ۱.۵ درصدی برخودار شده است.

این میزان مصرف درحالی صورت گرفته که بنا برتازه ترین گزارش مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی از ابتدای فصل بهار تا هفتم خردادماه تنها ۲۲ میلی‌متربارندگی در کشورمان به وقوع پیوسته است.

میزان بارش‌های ابتدای فصل بهار تا هفتم خردادماه در مقایسه با دوره بلندمدت که ۵۴.۷ میلی‌متربارش به وقوع پیوسته بوده با کاهش ۵۹.۸درصدی روبرو شده است.

وضعیت بارش‌های از ابتدای سال آبی جاری(مهرماه ۱۳۹۹ تا آخرشهریور ۱۴۰۰) حدود ۱۲۹.۵ میلی‌متربارندگی است که در مقایسه با دورره بلندمدت که ۲۱۹.۲ میلی‌متربارندگی داشته کاهش ۴۰.۹ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین از ابتدای خردادماه تا هفتم این ماه، ۱.۹ میلی‌متربارش در کشور روی داده که نسبت به دوره بلندمدت اختلاف ۶.۶ درصدی دارد.

پیش از این «حمیدرضا جانباز» مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: بیش از ۲۱۰ شهر کشور تحت تنش آبی قرار دارند که از این تعداد وضعیت یکصد شهر قرمز است.

وی افزود: همچنین احتمال دارد در برخی شهرها و روستاها که وضعیت بدتری دارند با قطع آب روبرو شویم که تلاش می‌شود از طرق دیگر آب مورد نیاز تامین شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از افزایش تعداد روستاهای که با تانکر آب رسانی خواهند شد خبرداد و گفت: تابستان امسال بیش از هفت هزار روستا در لیست آبرسانی تانکری قرار گرفته اند.

جانباز خاطرنشان ساخت: همانطور که پیش بینی می شد امسال سال بسیار سختی به لحاظ بارشی داریم که جزو کم بارش‌ترین سال‌های ۵۰ ساله اخیر است.