۰ نفر

روسیه: اوپک پلاس به بازگشت نفت ایران به بازار جهانی توجه می کند

۵ خرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۳۰
کد خبر: 531213
روسیه: اوپک پلاس به بازگشت نفت ایران به بازار جهانی توجه می کند

الکساندر نوواک معاون نخست وزیر روسیه گفت که کشورهای عضو اوپک پلاس به امکان بازگشت نفت ایران به بازار جهانی توجه می کنند.

به گزارش مسکو، نوواک مسئول امور سوخت و انرژی در دولت روسیه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در مورد امکان ازسرگیری صادرات گسترده نفت ایران گفت: ما در زمان حاضر به این موضوع توجه داریم و چنین احتمالی وجود دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی با بیان اینکه ایران از توانمندی برای احیای صادرات نفت خود برخوردار است، افزود: ما همواره اعلام کردیم که تحریم ها در مورد ایران تبعیض آمیز هستند.

 معاون نخست وزیر روسیه ادامه داد: ایران از ظرفیت های گسترده برای تولید نفت برخوردار است و باید باتوجه به حجم تولید نفت این کشور، واقعیت ها را مورد توجه قرار دهیم.

وی تصریح کرد: ایران عضو سازمان اوپک و اوپک پلاس است و ما به همراه این کشور به فکر حفظ موازنه در تولید و عرضه در بازار جهانی نفت خواهیم بود.  

 نوواک گفت که باید به تاثیر این عامل (صادرات گسترده نفت ایران)  در محاسبات توجه کرد.  

وی ادامه داد: کمیسیون فنی زیرمجموعه اوپک پلاس که هر ماه یک بار وضعیت بازار جهانی نفت را بررسی و توصیه هایی را به اجلاس وزیران اوپک پلاس مطرح می کند، به این موضوع خواهد پرداخت.  

 تاس به نقل از خبرگزاری بلومبرگ نوشت: ایران در حال فراهم آوردن مقدمات است تا پس از دستیابی به توافق در مورد برجام، حجم تولید نفت خود را سریعا افزایش دهد.  

بر اساس پیش بینی ها ایران می تواند در طول سه ماه به حجم تولید روزانه ۴ میلیون نفت برسد.

 نوواک همچنین یادآورشد که در زمان حاضر بازار جهانی نفت با کمبود یک میلیون بشکه نفت در روز روبه رو است.