۰ نفر

پس از رفع محدودیت های کرونایی؛

تقاضای نفت در اروپا سرعت گرفت

۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۱
کد خبر: 529798
تقاضای نفت در اروپا سرعت گرفت

با بازگشایی اقتصاد پس از محدودیت های کرونایی، ترافیک در بزرگراه ها و شهرهای بزرگ اروپایی طی هفته های اخیر افزایش یافته است که این امر موجب افزایش تقاضای سوخت در حمل و نقل جاده ای شده است.

به گزارش راشاتودی، با بازگشایی اقتصاد پس از محدودیت های کرونایی، ترافیک در بزرگراه ها و شهرهای بزرگ اروپایی طی هفته های اخیر افزایش یافته است که این امر موجب افزایش تقاضای سوخت در حمل و نقل جاده ای شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس داده های اپراتورهای بزرگراه ها به نقل از بلومبرگ، ترافیک در بزرگراه های اسپانیا و فرانسه، بزرگترین بازارهای اتومبیل در اروپا، فقط اندکی تا سطح قبل از بحران کرونا یعنی سال 2019 فاصله دارد.

اقتصاد بسیاری از کشورهای اروپایی به تدریج طی ماه گذشته بازگشایی شده است و افزایش میزان واکسیناسیون، افراد بیشتری را به سفر در جاده ها سوق می دهد.

این یک خبر امیدوارکننده برای بازار عرضه و تقاضای بنزین و گازوئیل است که انتظار می رود برای اولین بار بهبود یابد و به سطح قبل از همه گیری برسد به ویژه پس از آنکه افزایش تقاضای سوخت هواپیمایی با تأخیر مواجه شده است.

بر اساس اطلاعات شرکت فناوری مکان یابی TomTom NV، حمل و نقل شهری در پایتخت های اروپا نیز در حال افزایش است به طوری که میزان ترافیک در 15 پایتخت به بیشترین میزان شلوغی امسال رسیده است.

فروش سوخت در انگلستان در ماه جاری میلادی به بالاترین سطح از اولین تعطیلی کرونایی در ماه مارس سال گذشته رسیده است، و این نشان می دهد که بازگشایی در ماه آوریل منجر به افزایش تقاضای نفت و رشد اقتصادی شده است.

با کاهش محدودیت های داخلی، بسیاری از کشورهای اروپایی اکنون در تلاشند تا در زمان تعطیلات تابستانی، مرزهای خود را دوباره به روی گردشگران خارجی باز کنند.

از روز یکشنبه ، ایتالیا به گردشگران اجازه می دهد تا "پروازهای بدون کووید" را انجام دهند، جایی که مسافران قبل از عزیمت و هنگام ورود بدون توجه به اینکه آیا واکسن دریافت کرده اند یا خیر، آزمایش کرونا می دهند.

نکته مهمتر این است که آن مسافران، اگر از ایالات متحده، کانادا و ژاپن آمده باشند هنگام ورود به ایتالیا مشمول قرنطینه نمی شوند.

همچنین روز پنجشنبه مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره در مورد استفاده بالقوه از "گواهینامه کووید" برای از سرگیری گردشگری در فصل تابستان بود.