۰ نفر

وزیر نفت خبر داد؛

موافقت با احداث یک مجتمع پتروپالایش در مسجدسلیمان

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۴۶
کد خبر: 529434
موافقت با احداث یک مجتمع پتروپالایش در مسجدسلیمان

بیژن زنگنه در مراسم افتتاح فاز نخست پتروشیمی مسجدسلیمان که امروز (۳۰ اردیبهشت‌ماه) با حضور ویدئوکنفرانس رییس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: مردم مسجدسلیمان به عنوان منطقه‌ای که محل تولد صنعت نفت ایران است، نیاز به سرمایه‌گذاری دارند و امیدواریم شاهد سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در این منطقه باشیم.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت گفت: اجازه و موافقت ایجاد یک مجتمع پتروپالایش در مسجدسلیمان متکی بر گازهای همراه نفت داده شده است و امیدواریم شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

وی افزود: از بابت اینکه این طرح پتروشیمی با ظرفیت یک میلیون و ۷۶۰ هزار تن اوره و آمونیاک و با سرمایه‌گذاری ۸۵۰ میلیون دلار در مسجدسلیمان افتتاح می‌شود، بسیار خوشحال هستم. پتروشیمی مسجدسلیمان می‌تواند صنایع پایین دستی داشته باشد و ارزش محصولات تولیدی این مجتمع سالانه حدود ۲۹۰ میلیون دلار است.

وزیر نفت گفت: اجازه و موافقت ایجاد یک مجتمع پتروپالایش در مسجدسلیمان متکی بر گازهای همراه نفت نیز داده شده است و امیدواریم شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

وی افزود: مردم مسجدسلیمان به عنوان منطقه‌ای که محل تولد صنعت نفت ایران است، نیاز به سرمایه‌گذاری دارند و امیدواریم شاهد سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در این منطقه باشیم.