۰ نفر

درآمد ۹۰ میلیون دلاری هکرهای شبکه سوخت آمریکا

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۲۲
کد خبر: 529195
درآمد ۹۰ میلیون دلاری هکرهای  شبکه سوخت آمریکا

گزارشات حاکی از آن است که هکرهایی که به شبکه خط لوله توزیع سوخت در آمریکا حمله کرده‌اند از محل حملات سایبری 90 میلیون دلار درآمد داشتند.

به گزارش CNBC، موسسه الیپ تیک که در حوزه فناوری بلاک چین فعالیت می‌کند اعلام کرد که توانسته کیف پول الکترونیکی گروه هکرهایی که به شبکه توزیع سوخت آمریکا حمله کرده بودند را شناسایی کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس ؛ این موسسه مدعی شده که طرف آمریکایی 5.3 میلیون دلار بیت کوین به هکرها پرداخت کرده تا بتواند دوباره به سامانه‌های مدیریت خط لوله کلونیال دسترسی پیدا کند.

موسسه الیپ تیک می‌گوید: گروه هکرها از محل حملات سایبری خود از 47 قربانی 90 میلیون دلار به بیت کوین باج گرفته‌اند. شبکه خط لوله کلونیال جمعه دو هفته پیش از سوی گروهی از هکرها که اف بی آی می‌گوید نامشان دارک ساید بوده مورد حمله قرار گرفت و توزیع سوخت در شرق و  جنوب شرق آمریکا حدود یک هفته مختل شد.

شبکه خط لوله کلونیال حدود 8800 کیلومتر طول داشته و نیمی از بنزین، گازوئیل، نفت سفید و سوخت هواپیمای مردم شرق آمریکا را تامین می‌کند.

یک مقام آمریکایی هم چند روز پیش گفته بود که 5 میلیون دلار به عنوان باج به هکرها پرداخت شده است.

لازم به ذکر است هنوز و علی رغم ازسرگیری فعالیت خط لوله کلونیال اما توزیع سوخت به خصوص در ایالت‌های واشنگتن و کارولینای شمالی و جنوبی به حالت طبیعی برنگشته و حدود 60 درصد پمپ بنزین‌ها در واشنگتن بدون بنزین باقی مانده‌اند. از طرف دیگر قیمت بنزین هم اکنون در آمریکا به بالاترین میزان در 7 سال گذشته رسیده و فعلا خبری از بازگشت اوضاع به شرایط نرمال نیست.