۰ نفر

معاون وزیر نیرو خبر داد؛

افزایش ۷ تا ۸ هزار مگاواتی مصرف برق

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۱:۴۳
کد خبر: 528941
افزایش ۷ تا ۸ هزار مگاواتی مصرف برق

معاون وزیر نیرو در امور برق گفت: فروردین و اردیبهشت امسال مصرف برق ۷ تا ۸ هزار مگاوات نسبت به زمان مشابه پارسال افزایش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، همایون حائری، با اشاره به اینکه سال گرمی را شروع کردیم، گفت: در فروردین و اردیبهشت ماه میانگین دمای وزنی مثبت چهار یا پنج درجه بود به همین دلیل استفاده از وسایل سرمایشی زودتر شروع شد و به دلیل خشکسالی چاه‌های آب کشاورزی نیز زودتر روشن شده است. با توجه به کاهش نزولات آسمانی، حدود ۳ هزار تا ۳ هزار و ۲۰۰ مگاوات کاهش تولید برق از نیروگاه‌های برق آبی را تجربه می‌کنیم.

وی افزود: از پیک مصرف پارسال تا پیک امسال ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی جدید به حدی رسیده که پاسخگوی مصرف مشترکان جدید است، اما کمبود تولید نیروگاه‌های برق آبی را باید جبران کنیم. به همین منظور ۴۵ برنامه مدیریت مصرف علاوه بر برنامه‌های مدیریت مصرف هر ساله در نظر گرفته شده و به شرکت‌های توزیع و شرکت‌های برق منطقه‌ای نیز ابلاغ کردیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ادامه داد: امیدواریم با کمک مردم و دستگاه‌های اجرایی به خصوص استانداران تابستان را با کمترین مشکل سپری کنیم و این کمبود تولید را پوشش دهیم. پیش بینی می‌کنیم اوج مصرف بار در تابستان امسال به بیش از ۶۰ هزار مگاوات برسد.