۰ نفر

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت؛

تعلل در تعیین تکلیف میدان‌ های مشترک نفتی جایز نیست

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۲۱
کد خبر: 528582
تعلل در تعیین تکلیف میدان‌ های مشترک نفتی جایز نیست

یک مقام مسئول گفت: از آنجا که تعلل در میدان‌های مشترک جایز نیست، شرکت ملی نفت ایران تصمیم گرفت تکلیف توسعه این میدان را با واگذاری به یکی از شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی مشخص کند.

به گزارش اقتصادآنلاین ، رضا دهقان، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران درباره سابقه مذاکرات توسعه‌ای میدان فرزاد «ب» با شرکت اوان‌جی‌سی هند گفت: مدت زمان مذاکرات با طرف هندی برای توسعه این میدان بیش از یک دهه طول کشید و ایران از همه ظرفیت‌های موجود برای به سرانجام رساندن این مذاکرات استفاده کرد، اما با وجود مذاکرات طولانی و متعدد و نشان دادن انعطاف زیاد از طرف شرکت ملی نفت ایران، مذاکرات به نتیجه نرسید.

وی افزود: از آنجا که تعلل در میدان‌های مشترک جایز نیست، شرکت ملی نفت ایران تصمیم گرفت تکلیف توسعه این میدان را با واگذاری به یکی از شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی مشخص کند و در همین راستا بود که موافقنامه اصولی (HOA) توسعه این میدان سال ۹۸ با شرکت پتروپارس امضا شد و قرارداد توسعه نیز امروز به امضای طرفین رسید.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: با این حال شرکت ملی نفت ایران در هر شرایطی از حضور سرمایه‌گذاران خارجی در طرح‌ها و پروژه‌های خود استقبال می‌کند و طرف هندی نیز اگر متقاضی همکاری باشد، می‌تواند به‌عنوان شریک پتروپارس در این طرح فعالیت کند.

دهقان درباره جزییات قرارداد توسعه میدان فرزاد «ب» گفت: این قرارداد با هدف دستیابی به تولید روزانه ۲۸ میلیون مترمکعب گاز ترش با ارزش ۱۷۸۰ میلیون دلار امضا شد و پیش‌بینی می‌شود پس از پنج سال به بهره‌برداری برسد.