۰ نفر

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا؛

لایحه قانون آب به‌ زودی تقدیم مجلس می‌ شود

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۷:۲۶
کد خبر: 528005
لایحه قانون آب به‌ زودی تقدیم مجلس می‌ شود

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: لایحه قانون آب هفته پیش به دولت ارسال شده و امید است به زودی در این دولت تقدیم مجلس شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، قاسم تقی‌زاده خامسی امروز در جلسه وزیر نیرو با روسای ۹ حوضه آبریز کشور، در خصوص سازگاری با کم‌آبی اظهار کرد: این کار بسیار سختی بود؛ چرا که شاید نخستین کار میان‌بخشی بین دستگاه‌ها بود که صورت می‌گرفت. ممکن است در نوشتن قانون و یا لایحه در دولت و مجلس این کارها صورت می‌گرفت ولی هیچ وقت دستگاهی چنین کار بزرگ مشترک میان‌بخشی را انجام نداده بود و سختی کار در هدایت این موضوع خیلی زیاد بود.

وی درباره تفویض اختیارات به استان‌ها هم گفت: این کار تقریبا تمام شده و دو مورد هم مانده که نیاز به اجازه دولت دارد که انجام داده می‌شود و اختیارات به استان‌ها واگذار شده است.

تقی‌زاده خامسی درباره تغییر ساختارهای حوزه آب و آبفا خاطرنشان کرد: لازم بود در ابتدا قدمی برداشته می‌شد و آن یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی بود. چون این کار چند بار در دولت‌های قبلی اقدام شده، اما به نتیجه نرسیده بود.

وی با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته در این چارچوب اعم از نشست‌هایی با وزرای سابق نیرو و استادان دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: این‌ اقدام‌ها منتج به ساختار جدیدی شد که در آن رکن اصلی گروه‌های آبی است.

تقی‌زاده خامسی گفت: با تصویب ساختار در سازمان استخدامی، در نخستین اقدام برای انتخاب روسای حوضه آبریز طی فراخوانی ۹۶ نفر برای ۹ پست شرکت کردند که از این تعداد، بیش از ۳۰ نفر وارد مرحله مصاحبه و در نهایت ۹ نفر انتخاب شدند.

طبق اعلام وزارت نیرو، وی همچنین گفت: حدود ۸۰ مدیر در این مدت انتخاب و مستقر شده‌اند و کار خود را شروع کرده‌اند که سوابق و شرایط لازم را دارند. کارها هم به خوبی پیش می‌رود اشکالاتی هم هست که این‌ها هم رفع خواهد شد.