۰ نفر

معاملات نفت و گاز در خاورمیانه و آفریقا ۳۳درصد کاهش یافت

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۰۵
کد خبر: 527718
معاملات نفت و گاز در خاورمیانه و آفریقا ۳۳درصد کاهش یافت

کل معاملات نفت و گاز در خاورمیانه و آفریقا در سه‌ماهه‌ اول۲۰۲۱ مربوط به ادغام و تملیک شرکت‌ها بوده و ۳۲.۹۲درصد نسبت به متوسطه معاملات فصلی کاهش یافته است.

به گزارش اویل پرایس، معامله در صنعت نفت و گاز در خاورمیانه و آفریقا 32.92 درصد در سه‌ماهه‌ اول 2021 نسبت به متوسطه معاملات فصلی کاهش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، 27 معامله به ارزش 4.81 میلیارد دلار سه ماهه اول سال جاری میلادی در خاورمیانه و آفریقا انجام شده است در حالی متوسط تعداد معاملات فصلی در این منطقه برابر با 40.25 معامله است.

 طبق گزارش مرکز اطلاعات گلوبال دیتا، کل معاملاتی که در این منطقه در فصل زمستان انجام شده مربوط به ادغام و تملیک شرکت‌ها می‌شود.

 5 معامله بزرگ از نظر ارزش در این منطقه با 4.56 میلیارد دلار، 94.9 درصد از سهم کل معاملات در سه ماهه اول را تشکیل داده‌اند.

 بزرگترین معامله و تنها معامله میلیارد دلاری در سه ماهه اول سال جاری میلادی مربوط می‌شود به معامله 2.6 میلیارد دلاری فروش 20 درصد از سهام بریتیش پترولیوم در یک بلوک گازی در عمان. کل سهم این شرکت در این بلوک گازی 60 درصد بوده است.

 دومین معامله بزرگ در خاورمیانه و آفریقا در این مدت فروش 926 میلیون دلاری سرمایه‌های تولید و اکتشاف شرکت شل در صحرای غربی مصر بوده است. این شرکت طی یک قرارداد با کنسرسیومی متشکل از شرکت چیرون پترولیوم و کایرن انرژی، سرمایه‌های مربوط به تولید و اکتشاف نفت را در این صحرا واگذار کرد.