۰ نفر

بر اساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق؛

مصرف برق از مرز ۴۸هزار مگاوات گذشت

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۵۳
کد خبر: 527409
مصرف برق از مرز ۴۸هزار مگاوات گذشت

برق مصرفی کشور در عصر دیروز از مرز ۴۸ هزار مگاوات عبور کرده و به ۴۸ هزار و ۶۴۰ مگاوات رسید که نسبت به روز قبل، رشد بیش از یک هزار مگاواتی داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، تازه‌ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می‌دهد مصرف برق روز گذشته کشور درحالی از مرز ۴۸ هزار مگاوات عبور کرد که این رقم در مدت مشابه پارسال ۴۲ هزار و ۱۷۸ مگاوات بوده که نشان‌دهنده رشد ۶ هزار و ۴۶۲ مگاواتی است.

بخش صنایع نیز در این ساعت با مصرف پنج هزار و ۴۷۳ مگاوات برق با رشد مصرف همراه شده که به گفته مسوولان صنعت برق، رشد مصرف در این بخش نشان از رونق تولید و مصرف برق در بخش مولد جامعه است.

روند مصرف برق روز گذشته بیانگر آن است که میزان مصرف در ساعت‌های عصرگاهی کاهشی شده به گونه ای که در ساعت ۲۰ و ۴۹ دقیقه به رقم ۴۷ هزار و ۲۷۲ مگاوات کاهش یافته است.

گرچه روند مصرف عصرگاهی کاهش نشان داده اما در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۴۲ هزار و ۴۸۵ مگاوات برق مصرف شده بوده است رشد مصرف را نشان می‌دهد.

بخش صنعت نیز به هنگام عصرگاهی با کاهش مصرف همراه شده و به عدد پنج هزار و ۴۲۲ مگاوات رسیده است.

 وزیر نیرو پیش از این در این‌باره گفته بود: فروردین امسال ۲۲ درصد انرژی بیشتری نسبت به فروردین سال گذشته در کشور مصرف شد که بخش عمده آن به تحرک در بخش تولید مربوط می‌شود. «رضا اردکانیان» افزود: بخشی از مصرف انرژی  به گرمای زودرس و کم آبی و بخشی هم با رمزارزهای غیرمجاز مرتبط بوده که به شدت دنبال می‌شود.

به گفته وی، شرایط اقلیمی کشور گرم و خشک است و در سال‌های اخیر هم موضوع تغییر اقلیم از حالت یک نظریه و فرضیه خارج شده و به عنوان یک حقیقت در مجامع علمی جهان مطرح است.