۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

ادامه صعود قیمت نفت با سقوط موجودی ذخایر آمریکا / اوپک همچنان به بهبود تقاضا خوش بین است

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۰۳
کد خبر: 527365
ادامه صعود قیمت نفت با سقوط موجودی ذخایر آمریکا / اوپک همچنان به بهبود تقاضا خوش بین است

به دنبال افت موجودی ذخایر نفت خام آمریکا، قیمت نفت روز چهارشنبه افزایش یافت.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، پس از اینکه ارقام صنعتی کاهش موجودی ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، باعث تقویت چشم‌انداز تقاضای اوپک شد، و همچنین به دنبال تعطیلی بزرگترین خط لوله سوخت ایالات متحده که به ششمین روز کشیده شد، قیمت نفت سود یک شبه خود را توسعه داد و روز چهارشنبه نیز افزایش یافت.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با 21سنت معادل 0.3درصد افزایش، به 65دلار و 49سنت رسید و به 36سنت سود خود در روز سه‌شنبه افزود.

معاملات آتی نفت خام برنت نیز پس از تجربه 23سنت رشد در روز گذشته، امروز 15سنت معادل 0.2درصد افزایش یافت و با قیمت 68دلار و 70سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

به گفته تحقیقات ANZ در یک یادداشت: "از آنجا که سرمایه‌گذاران همچنان منتظر چشم‌اندازی روشن برای تقاضا هستند، قیمت نفت خام افزایش یافت. ضعف قیمت دلار نیز از قیمت‌ها پشتیبانی می‌کند."

بر اساس دو منبع بازار، آمار ارائه شده توسط گروه صنعتی موسسه نفت آمریکا نشان داد که موجودی ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به 7می، 2.5میلیون بشکه کاهش یافته است.

این افت اندکی کمتر از حد انتظار بود. هشت تحلیلگر به طور متوسط کاهش 2.8میلیون بشکه در ذخایر نفت خام آمریکا را تخمین زده بودند.

این کاهش پیش از حمله سایبری به خط لوله کلونیال صورت گرفت. بزرگترین خط لوله سوخت آمریکا که روزانه بیش از 2.5میلیون بشکه سوخت انتقال می‌دهد، روز جمعه مورد حمله سایبری قرار گرفت و باعث تعطیلی آن شد. این اپراتور اظهار داشت که امیدوار است تا پایان هفته بخش بزرگی از شبکه را مجددا راه‌اندازی کند.

در همین حال، از آنجا که موجودی سوخت پمپ بنزین‌های فلوریدا تا ویرجینیا روز سه‌شنبه به دلیل هجوم رانندگان برای پر کردن باک‌های خود تمام شد، بازار نفت نیز تحت تاثیر قرار گرفت و باعث افزایش قیمت نفت شد.

انجمن اتومبیلرانی آمریکا اعلام کرد که قیمت بنزین ایالات متحده به طور متوسط به 2.99دلار در هر گالون رسیده که بالاترین میزان آن از نوامبر 2014 را نشان می‌دهد.

قیمت نفت همچنین توسط چشم‌انداز سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، که بر پیش‌بینی‌های خود مبنی بر بهبود قوی تقاضای جهانی نفت در سال 2021 با رشد در ایالات متحده و چین پایبند باقی ماند و تاثیر این عوامل را بیشتر از بحران ویروس کرونا در هند ارزیابی کرد، پشتیبانی شد.

اوپک بدون تغییر پیش‌بینی ماه گذشته خود، اعلام کرد که انتظار دارد تقاضا در سال جاری 5.95میلیون بشکه در روز افزایش یابد. با این حال، به دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند، چشم‌انداز تقاضای خود برای سه ماهه دوم سال را به میزان 300هزار بشکه در روز کاهش داد.

اوپک در گزارش ماهانه خود اذعان داشت: "هند در حال حاضر با چالش‌های جدی مربوط به کووید-19 مواجه بوده و بنابراین با یک تاثیر منفی در بهبود خود در سه ماهه دوم مواجه می‌شود، اما انتظار می‌رود در نیمه دوم سال 2021 دوباره به بهبود خود ادامه دهد."