۰ نفر

مدیر عامل توانیر؛

شبکه برق فرسوده بیش از ۱۰ هزار روستا اصلاح می شود

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۱۷
کد خبر: 527225
شبکه برق فرسوده بیش از ۱۰ هزار روستا اصلاح می شود

مدیر عامل توانیر گفت: شبکه فرسوده بیش از ۱۰ هزار روستا در قالب این طرح طی امسال بهینه سازی و اصلاح خواهد شد که جمعیتی بالغ بر ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را در برخواهد گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد حسن متولی‌زاده، مدیر عامل توانیر ظهر امروز سه شنبه 21 اردیبهشت ماه در مراسم افتتاح طرح های صنعت برق هفته ششم پویش هر هفته الف ب-ایران که با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو از محل مرکز پایش صنعت برق برگزار شد، گفت: نزدیک به 100 درصد از روستاهای کشور به شبکه برق پایدار متصل هستند، در حالی که 1 میلیارد نفر در سراسر دنیا از نعمت برق بی‌بهره‌اند.

مدیر عامل توانیر در بیان اینکه شبکه های برق رسانی روستایی در سال‌های اخیر و به دلایل طبیعی فرسودگی زیادی پیدا کرده و در برخی روستاها به دلیل اجرای طرح هادی روستایی نیاز جدی به اصلاح و بازسازی دارد، تاکید کرد: با توجه به تعامل خوب دولت و مجلس شورای اسلامی اعتبارهای خوبی برای صنعت برق در بودجه امسال دیده شده است.

متولی زاده ادامه داد: براین اساس و با توجه به ردیف های اختصاصی در بودجه طرح جهادی بهارستان با هدف بهینه سازی و اصلاح شبکه های فرسوده روستایی از امروز کلیدخورد.

وی افزود: شبکه فرسوده بیش از ۱۰ هزار روستا در قالب این طرح طی امسال بهینه سازی و اصلاح خواهد شد که جمعیتی بالغ بر ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را در برخواهد گرفت.

مدیرعامل توانیر با اشاره به اینکه در قالب این طرح ۱۵۰ هزار مشترک جدید روستایی که در صف دریافت برق بودند از این نعمت برخوردار خواهند شد، گفت: درقالب این طرح ۱۰ هزار کیلومتر شبکه احداث خواهد شد و ۴ هزار دستگاه ترانسفورماتور و ۲۰۰ هزار پایه روشنایی نصب خواهد شد.

*7.5 میلیون مشترک کم مصرف مشمول تخفیف 100 درصدی برق

متولی زاده در پاسخ به سوالی پیرامون طرح برق امید گفت: این طرح با هدف تشویق مردم به اصلاح الگوی مصرف برق طراحی شده و 7 ما از زمان ابلاغ آن می‌گذرد.

وی در بیان اینکه 7.5 میلیون خانوار از تخفیف 100 درصدی برق استفاده می‌کنند، گفت: میزان مشترکان پرمصرف نسبت به سال گذشته 6.5 درصد کاهش پیدا  کرده است.

مدیر عامل توانیر در تشریح اینکه کتابچه آموزش کاهش مصرف برای مشترکان پر مصرف آماده شده و به زودی درب خانه این مشترکان توزیع می‌شود، تاکید کرد: در شرایطی که پس از مدت مشخص، مشترکان پر مصرف در رویکرد خود تجدید نظر نکنند مشمول اصلاح تعرفه برق خواهند شد.