۰ نفر

کارشناس هواشناسی؛

بیشتر مناطق کشور شاهد وزش باد و باران می شود

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۰:۴۸
کد خبر: 526374
بیشتر مناطق کشور شاهد وزش باد و باران می شود

کارشناس هواشناسی گفت: تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور شاهد وزش باد و بارش باران خواهیم بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امشب در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی ، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم رگبار باران و رعد و برق خواهیم داشت گفت: همچنین در استان‌های مرکزی، اصفهان، یزد،کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان  و ارتفاعات البرز، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: این شرایط روز یکشنبه برای استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، دامنه‌های البرز در سمنان و شرق تهران، برخی نقاط استان‌های اصفهان ، یزد ،کرمان، شمال فارس، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد.

ضیائیان بیان کرد: در اواخر روز یکشنبه در شمال آذربایجان غربی شاهد رگبار، رعد و برق و وزش باد‌های شدید موقتی خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی توضیح داد: روز دوشنبه با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر در استان‌های ساحلی دریای خزر، وزش باد شروع شده و همچنین اوایل شب در جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، تهران ، البرز، قزوین، سمنان، اصفهان، شمال فارس، خراسان جنوبی، غرب یزد، همدان، شمال سیستان و بلوچستان، دامنه‌های زاگرس ، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

ضیائیان یادآور شد: روز سه شنبه برای مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، اصفهان ، قم، سمنان، تهران، البرز، قزوین، شمال فارس، غرب یزد، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و دامنه‌های زاگرس واقع در همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات شمالی هرمزگان بارش باران و رگبار رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: روز چهارشنبه نیز در شمال غرب، بخش‌هایی از دامنه‌های البرز و زاگرس رگبار و رعد و برق و به صورت پراکنده بارش در سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت.

ضیائیان درباره آب و هوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد است و بیشترین دمای تهران ۲۹ و کمترین آن ۱۷ درجه خواهد بود.