۰ نفر

وزارت دارایی روسیه اعلام کرد؛

افزایش ۲۰دلاری قیمت نفت روسیه در پی بالا رفتن تقاضای جهانی

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۱:۰۴
کد خبر: 526115
افزایش ۲۰دلاری قیمت نفت روسیه در پی بالا رفتن تقاضای جهانی

وزارت دارایی روسیه اعلام کرد که متوسط شاخص قیمت نفت اورال در ماه آوریل به ۶۲.۵۰دلار به ازای هر بشکه رسید که حدود ۲دلار افزایش در سال را نشان می‌دهد.

به گزارش راشاتودی، وزارت دارایی روسیه اعلام کرد که متوسط شاخص ​​قیمت نفت اورال در ماه آوریل به 62.50 دلار به ازای هر بشکه رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، به گفته این وزارتخانه، در چهار ماه اول سال، متوسط ​​قیمت نفت صادراتی روسیه 60.47 دلار به ازای هر بشکه بوده است در حالی که در مدت مشابه سال 2020 این رقم 41.04 دلار به ازای هر بشکه بوده است که افزایش حدود 20 دلاری داشته است.

کارشناسان می گویند که این افزایش قیمت در درجه اول به دلیل بهبود تقاضای جهانی سوخت و تحقق شرایط توافق نامه اوپک بوده است.

ویکتور پارنو، معاون آرگوس برای توسعه تجارت در روسیه، کشورهای مستقل مشترک المنافع و کشورهای حوزه بالتیک، گفت: دلیل دیگر افزایش قیمت نفت روسیه ویژگی های ترکیب آن است.

وی توضیح داد که نفت خام اورال روسیه با گوگرد زیادش شناخته می شود، در حالی که نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا سبک تر هستند.

پارنو گفت: هر از گاهی، وضعیت بازار به گونه ای پیش می رود که انواع (نفت) متوسط و ​​سنگین از محبوبیت بیشتری نسبت به نفت سبک برخوردار می شوند. از نظر میزان عرضه، اورال در حال حاضر بیشترین تقاضای نفت در اروپا را به خود اختصاص می دهد.

این مقام روسیه افزود: عمده واردکنندگان این منطقه آلمان، لهستان، هلند، بلژیک، فرانسه و تعدادی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا هستند

به گفته وی، چین و ژاپن نیز از عمده خریداران نفت روسیه هستند.