۰ نفر

در آوریل۲۰۲۱؛

تولید نفت اوپک ثابت ماند

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۲:۲۴
کد خبر: 525731
تولید نفت اوپک ثابت ماند

تولید نفت ماه آوریل کشورهای عضو پیش از آغاز افزایش تولید در ماه مه ثابت ماند.

به گزارش بلومبرگ، اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) عرضه نفت خام خود را در ماه آوریل و پیش از افزایش برنامه‌ریزی‌شده عرضه از ابتدای ماه جاری میلادی، ثابت نگه داشتند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، بر اساس بررسی بلومبرگ، اوپک ماه گذشته به‌طور میانگین ۲۵ میلیون و ۲۷۰ هزار بشکه در روز نفت عرضه کرد که به‌طور تقریبی ۵۰ هزار بشکه در روز کمتر از ماه مارس بود.

کاهش صادرات لیبی تا حد زیادی با افزایش صادرات دیگر اعضا جبران شد.

این سازمان و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) - که با شیوع بیماری همه‌گیر کرونا در سال گذشته تولید را کاهش دادند - به تدریج حدود یک چهارم از عرضه متوقف شده خود را در سه ماه آینده وارد بازار می‌کنند تا نفت مورد نیاز با بهبود تقاضای جهانی را تأمین کنند. این ائتلاف با بازگرداندن ۶۰۰ هزار بشکه نفت در روز به بازار، آماده افزایش تولید بیش از ۲ میلیون بشکه در روز تا ماه ژوئیه می‌شود.

مصرف جهانی سوخت باوجود شیوع دوباره ویروس کرونا در هند در حال بهبود است که دلیل آن بهبود چشمگیر تقاضا در چین و ایالات متحده آمریکاست.

بانک‌های آمریکایی مانند سیتی گروپ انتظار دارند که تقاضای جهانی سوخت در تابستان امسال به بالاتر از مقدار آن پیش از همه‌گیری ویروس کرونا برسد.

این بررسی نشان داد که اوپک در حالی که منتظر بهبود تقاضاست، همچنان نظم تولید را حفظ کرده است.

عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده عضو اوپک، در آوریل همچنان به کاهش داوطلبانه تولید ادامه داد، این کشور در این ماه، ۸ میلیون و ۱۱۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرد.