۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

صعود قیمت نفت با خوش‌بینی به افزایش تقاضا / عدم‌ قطعیت هنوز پابرجاست

۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۱۴
کد خبر: 524016
صعود قیمت نفت با خوش‌بینی به افزایش تقاضا / عدم‌ قطعیت هنوز پابرجاست

به دلیل افزایش خوش‌بینی به بهبود تقاضا، قیمت نفت روز چهارشنبه افزایش یافت، اما تداوم وخامت شرایط کرونایی در هند و همچنین افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا مانع رشد بیشتر بازار شد.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، به دنبال پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه در خصوص بهبود تقاضای سوخت جهانی، قیمت نفت روز چهارشنبه افزایش یافت؛ در حالی که شیوع سریع بیماری کووید-19 در هند و افزایش بیش از حد انتظار ذخایر نفت خام آمریکا، محدودیت‌هایی را برای بازار ایجاد کرد.

معاملات آتی نفت خام برنت، به دنبال رشد 1.2درصدی روز سه‌شنبه، امروز 28سنت یا 0.42درصد افزایش یافت و به 66.70دلار در هر بشکه رسید.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز پس از تجربه صعود 1.7درصدی روز گذشته، 29سنت یا 0.46درصد افزایش یافت و با قیمت 62.23دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

تصمیم اوپک پلاس برای پایبندی به برنامه‌های کاهش تدریجی محدودیت‌های تولید نفت از ماه مه تا جولای، باعث اطمینان تولیدکنندگان به بهبود تقاضای جهانی شد.

بر اساس یک یادداشت تحقیقاتی در روز چهارشنبه، با اشاره به افزایش سرعت واکسیناسیون در اروپا و تقاضای بالا برای سفر، بانک آمریکایی گلدمن ساکس انتظار دارد "بزرگترین جهش تاریخی تقاضای نفت، یعنی افزایش 5.2میلیون بشکه در روز طی شش ماه آینده اتفاق بیافتد."

به گفته گلدمن ساکس، کاهش محدودیت‌های سفر بین‌المللی در ماه مه منجر به بهبود تقاضای جهانی سوخت جت به میزان 1.5میلیون بشکه در روز خواهد شد.

بر اساس گزارش ارائه شده توسط کارشناسان اوپک پلاس، این گروه پیش‌بینی می‌کند که تقاضای جهانی نفت پس از کاهش 9.5میلیون بشکه در روز در سال گذشته، به میزان 6میلیون بشکه در روز در سال 2021 افزایش یابد.

مارگارت یانگ، استراتژیست DailyFX اذعان داشت: "کارتل نفت به دلیل بازگشت قدرتمند اقتصاد چین و آمریکا، در خصوص چشم‌انداز تقاضا اطمینان خاطر نشان می‌دهد. این موضوع کمکی برای جبران نگرانی‌ها به دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند، ژاپن و برزیل بود."

به دنبال عبور مرگ و میر بر اثر کرونا از 200هزار نفر در هند، سومین مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان، معاملات صبح روز چهارشنبه در آسیا سقوط کرد.

به گفته دو منبع، گروه صنعتی موسسه نفت آمریکا گزارش کرد که ذخایر نفت خام در هفته اخیر 4.319میلیون بشکه افزایش یافته که بیش از پیش‌بینی تحلیلگران بود.

آمار دقیق‌تر موجودی هفتگی توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه منتشر می‌شود.

موری اوچینکلوس، مدیر مالی ارشد BP در تماس تلفنی با تحلیلگران گفت: "هنوز هم شاهد مازاد چشمگیر نفت هستیم که اوپک پلاس در حال مدیریت آن است و هنوز هم عدم قطعیت زیادی در این فضای بیماری همه‌گیر وجود دارد."