۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

بازگشت قیمت نفت / نگرانی از وضعیت هند مانع رشد بازار شد

۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۲۶
کد خبر: 523693
بازگشت قیمت نفت / نگرانی از وضعیت هند مانع رشد بازار شد

قیمت نفت پس از تجربه افت جلسه معاملاتی گذشته، امروز افزایش یافت؛ اما نگرانی از وضعیت تقاضا به دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند، جلوی رشد بازار را گرفت.

اقتصاد آنلاین مهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، قیمت نفت روز سه‌شنبه پس از تجربه سقوط در جلسه معاملاتی گذشته، دوباره افزایش یافت، اما نگرانی‌های فزاینده در خصوص وضعیت تقاضای سوخت در هند، سومین واردکننده نفت در جهان که در حال حاضر شرایط نامساعدی را به دلیل گسترش ویروس کرونا دارد، باعث محدودیت رشد بازار شد.

معاملات آتی نفت خام برنت پس از افت 0.7درصدی روز گذشته، 40سنت یا 0.6درصد افزایش یافت و به 66.05دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز پس از تجربه سقوط 0.4درصدی روز دوشنبه، 40سنت یا 0.7درصد رشد کرد و با قیمت 62.31دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

به دنبال وضعیت اسف‌بار هند، سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن به رهبری روسیه (اوپک پلاس) قرار است که در نشست هفته جاری، خط‌ مشی تولید خود را بررسی کنند.

به گفته سه منبع از این گروه تولیدکننده، کمیته فنی مشترک اوپک پلاس پیش‌بینی رشد تقاضای نفت در سال جاری را حفظ کرده، اما نگرانی‌هایی را در خصوص افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید-19 در هند و سایر نقاط دارد.

اوتار ساندو، مدیر ارشد بورس کالای فیلیپ فیوچرز در سنگاپور گفت: "معامله‌گران پیش از اجلاس وزرای اوپک پلاس در هفته جاری محتاط هستند. کمیته فنی اوپک نگرانی‌های احتمالی تقاضا به دلیل بدتر شدن وضعیت شیوع بیماری همه‌گیر در هند را تایید کرد."

دولت هند به ارتش این کشور دستور داده که در واکنش به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا کمک کند. از طرفی، از آنجا که وضعیت اضطراری بیمارستان‌ها را تحت فشار قرار داده، کشورهایی از جمله بریتانیا، آلمان و آمریکا نیز برای کمک اعلام آمادگی کرده‌اند.

تحلیلگران  ING Economics در یادداشتی اذعان داشتند: "سوال مهم این است که آیا اوپک پلاس احساس می‌کند که وضعیت برای تغییر برنامه کاهش محدودیت تولید خود از تاریخ 1مه به اندازه کافی وخیم است یا خیر."

"ما همچنان انتظار داریم که این گروه در زمان نشست، تغییری را در برنامه خود اعلام نکند."