۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

سقوط قیمت نفت با نگرانی از وضعیت ناگوار کرونا در هند و ژاپن / افزایش قیمت غلات چه تاثیری بر بازار داشت؟

۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۳۸
کد خبر: 523392
سقوط قیمت نفت با نگرانی از وضعیت ناگوار کرونا در هند و ژاپن / افزایش قیمت غلات چه تاثیری بر بازار داشت؟

با ادامه وضعیت نامساعد شیوع ویروس کرونا در هند و ژاپن که باعث تاریک شدن چشم‌انداز تقاضا شد، بازار نفت اولین جلسه معاملاتی هفته جاری را با روند نزولی آغاز کرد.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، به دنبال نگرانی از اینکه افزایش مجدد موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند و ژاپن، سومین و چهارمین واردکننده نفت در جهان، سبب کاهش تقاضای سوخت در آسیا خواهد شد، قیمت نفت روز دوشنبه کاهش یافت.

معاملات آتی نفت خام برنت به دنبال تجربه سود 1.1درصدی روز جمعه، امروز 38سنت یا 0.6درصد کاهش یافت و به 65.73دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز پس از صعود 1.2درصدی روز جمعه، 31سنت یا 0.5درصد افت کرد و با قیمت 61.83دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت. هر دو معیار نفت خام حدود 1درصد ضرر را در هفته گذشته تجربه کردند.

کازوهیکو سایتو، تحلیلگر ارشد در کارگزاری Fujitomi اظهار کرد: "به دنبال نگرانی از این مسئله که افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید-19 در برخی کشورها، به ویژه هند، باعث کاهش تقاضای سوخت خواهد شد، روند بازار آسیب دید."

نارندا مودی، نخست‌وزیر هند از همه شهروندان درخواست کرد که واکسن زده و احتیاط کنند، و از آنجا که این کشور رکورد جدیدی را برای بیشترین موارد ابتلا در یک روز ثبت کرده، وی روز یکشنبه اذعان داشت که "طوفان" عفونت‌ها هند را متزلزل کرده است.

در ژاپن، سومین وضعیت اضطراری در توکیو، اوساکا و دو استان دیگر از روز یکشنبه آغاز شد، و از آنجا که این کشور در تلاش است تا جلوی افزایش مبتلایان را سه ماه قبل از آغاز بازی‌های المپیک توکیو بگیرد، باعث تحت تاثیر قرار گرفتن تقریبا یک چهارم از جمعیت شد.

به گفته سایتو، "سرمایه‌گذاران، از جمله دلالان، از آنجا که نوسانات در قیمت ذرت و سایر غلات بسیار بیشتر شده، اخیرا وجوه خود را از بازار نفت به بازار غلات منتقل کرده‌اند."

ذرت، گندم و سویای شیکاگو، به دلیل نگرانی از این مسئله که سرما باعث خسارت به محصولات در سراسر آمریکا خواهد شد، و همچنین انتظارات برای استفاده بیشتر محصولات کشاورزی برای سوخت‌های زیستی، در بالاترین حد چند ساله قرار گرفت.

معاون رییس‌جمهور روسیه و منابع اوپک پلاس هفته گذشته اعلام کردند که سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن به رهبری روسیه، یک نشست فنی را در هفته جاری ترتیب خواهند داد که بعید به نظر می‌رسد تغییرات قابل توجهی در خط مشی آنها ایجاد شود.

جلسه کمیته فنی برای روز دوشنبه تنظیم شده که در آن اصول بازار و موافقت با کاهش تولید مورد بحث قرار خواهد گرفت.

این گروه تولید کننده با موافقت کاهش تدریجی محدودیت‌های تولید نفت در جلسه 1آوریل خود، بازار را غافلگیر کرد.

به گفته شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز، در همین حال، شرکت‌های انرژی ایالات متحده، برای نخستین بار از ماه مارس، تعداد سکوهای نفتی فعال خود را با یک واحد کاهش، به 438سکو در هفته گذشته رساندند.